Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Køb af Defender (06-12-2011 21:04:56)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjyl
Hej Anders
Jeg læste et interview i Land Rover bladet over dem alle - Land Rover Owner International - hvor samtlige Land Rovere var til test og testkørerne blev spurgt hvilken bil, de ville vælge. Den klogeste sagde så: Var det mine egne penge, så ville jeg vælge Defenderen. Når alle de andre ikke er noget værd, så er Defenderen stadig pengene værd...
Det er også en fordel i forhold til Japanerne. Bruger du 70.000 på en Defender, så skal der meget til før du taber mange penge på at sælge den... Og der plejer jeg at se på værkstedsbesøg som en en måde at holde prisen på plads. Er bilen i god regulær stand kan du altid få en god pris for den igen.
Også japsere skal have skiftet kobling, udstødningsrør, generator, kardankryds etc.
Jeg har lige solgt en 110’er som det egentlig var meningen jeg ville beholde for den beløbsramme, du taler om. Den ville jeg egentlig godt have givet 100.000 km’s garanti på. Jeg har haft flere, der når man bare passer godt på dem holder i årevis. Uden at man nødvendigvis behøver at tage mekanikeren med i sin aftenbøn.
Lige det med oliedryp.. den er nok svær at undgå.. man skal være bekymret, hvis den ikke drypper ;-) Men det med klonk og klank, det er et spørgsmål om at have en fedtsprøjte og trille en tur på et rullebræt ind under bilen i ny og næ.
Hellere give lidt mere og få en bil i god stand. Rust er dyrt at få udbedret..
God fornøjelse!
LR hilsen
Hans Kristian

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "koblingspedal"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.