Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Renovering af 2,25 D (30-12-2011 09:23:21)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl
Hej Lars
Lad dig ikke skræmme af "de gamle hoveder". Du kan snildt lave en ret god renovering for mindre penge. Hvis cylindervægge og topstykke er i orden på den blok du har, så kan det gøres langt billigere. Du skal skifte lejeskåle på krumtappen, hovedlejer i bunden, krydspinde i stemplerne og stempelringe/olieringe. Du skilder motoren ad og ser stempelstørrelsen på stemplerne. Dernæst bestiller du stumper, som passer til din motor. Så renser du alle stumper og honer dine cylindre. Honingen er vigtig, da de nye stempelringe skal kunne køre snildt og tæt. Du kan eventuelt skifte ventiler og deres pakninger og fjedre, og du skal kontrollere, at vippearmene ikke er slidt helt hule der hvor de trykker ventilen i bund. Hvis så, skal der nogle nye til.
Så er det bare at samle igen.
Der findes en dansk manual til en 2 1/4 diesel, og den er rigtig god at have i hånden. Her står ALT du skal gøre. (mit første projekt indenfor Land Rover verdenen var lige nøjagtigt den renovering du snakker om, og jeg gjorde det uden at vide noget som helst om biler, så det er til at finde ud af...)
Hvis du køber stumper i Danmark, så er der rigtig god support til dit projekt fra eksempelvis William, som er meget erfaren i motorrenovering. Det er der selvfølgelig ikke, hvis du køber stumperne i UK, så det må man jo vælge. Det er ikke så svært eller dyrt, og motoren er så simpel, at det er det perfekte begynderprojekt til at lære noget om motorer. God fornøjelse
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "sidespejl"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.