200tdi spørgsmål af diverse slags (27-01-2012 11:34:13)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl
hej I forum.
Min landrover brændte her i sommers og jeg havde lige puttet en 200TDI i den der havde kørt 160000 km. Jeg er lidt ked af at den bare skal skrottes da den kørte rigtig godt da bilen døde. Bilen er så ved at blive renoveret igen igen, rammen er ikke skæv som frygtet, men toppen af motoren plus diverse aludele såsom højtrykspumpen, vacuumpumpen, lavtrykspumpen, plus al slange og ledning er i sørgelig forfatning.
jeg spurgte LR-parts hvad de synes jeg skulle og svaret skrot den.
Men mit spørgsmål er så nu:
Kan den ikke blive kørende igen hvis jeg renoverer den fra bunden??
Altså borer og honer den (evt. kun honing men er en 200TDI med liner og kan den hones uden at hærdningen fjernes ( problem nævnt ved en 2,25-Diesel)??
Nye stempler og alt dette, nye pumper og ledninger??
Det kan kun blive godt og så er motoren som ny.
Et andet spørgsmål:
Vil I bruge brugte dele til de dyre dele eller vil I købe nyt, mit spørgsmål fordi højtrykspumpen til 200TDI koster dyrt, men kan den gamle renoveres så den bliver kørende??
Claus