sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie III diesel: ujævn motorgang ved ´høj hastighed´ (29-05-2012 17:20:09)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Der har aldrig, fra naturens hånd (læs Solihull) været filtersi på dyk-ende i tank på dieselseriebil, netop af ovennævnte årsager, så din bil må have startet tilværelsen som benziner, eller en godtroende sjæl har monteret dyk-ende med si. Den såkaldte Sedimentor, oftest ramme-monteret på 109" er en komb. snavs og vandudskiller, som naturligvis skal serviceres med jævne mellemrum. Det er en god ide at afmontere, adskille
og undersøge for begyndende tæring, som kan koste driftsstop.
Håber der hentydes til CAV-filtertype, som monteres i filterholder i motorrum, som er indkøbt til 20Kr. Benzinfiltre egner sig ikke til dieseldrift, da de meget hurtigt stopper til og lukker for gennemgang.
Dog kan der købes dieselfiltre til slangemontering, disse skal være net-typen.