Co justering v8 (03-08-2013 14:16:51)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl
Hej derude...
I min nyindkøbte rrc var jeg en tur i synshallen for at få en snak med synsmanden for at snakke om ombygning til ræser... Ville ha haft den på pladerinden ombygning, for at kunne køre den lidt og lære mekanikken at kende lidt inden, så der blev foretaget et syn. Den gik ikke lige bare igennem, bla. Pga rust i befæstigelsespunkter på karossen, men også på CO målingen, den var på 4,3 og skal jo væreunder 3,5..
Motoren er en 4,6 fra en p38 som er lagt i i uk af landrover i sin tid, men jeg ved ikke noget om det er p38 motorstyring eller det er fra en 3,9.. Motoren går rigtigt godtog trækker vildt godt. Men hvordan justerer man co ned?
Jeg har overhovedet ikke forstand på benzinmotorer.. Skal det gøres med en skruetrækker eller er det elektronik?
Det er forøvrigt blevet rigtigt svært at få godkendt ombygninger, bobtailing og lign, da der efter den 1. Juli kræves at man kan dokumentere at ombygningen ikke forringer både styrke og køreegenskaber af køretøjet. Dokumentationen skal komme fra fabrikanten eller tuv....
Men hjælp mig så jeg kan få co ned....
Henrik Klinge
Nybagt rrc ejer