sv: 200 tdi turbo (19-08-2013 22:20:20)
Mogens Henriksen (tidl. medlem)
Hej Rasmus.
Jeg er nødt til at reagere på dette indlæg, da jeg har "slagtet" 2 turboer på kort tid.
Første gang var på en køretur, lige efter et service, hvor min 300 Tdi virkelig fik lov at arbejde med masser af omdrejninger og sug i luftfilteret. Turboens skovlhjul på indsugningssiden var helt væk. Monterede en ny turbo og kørte ca. 1.5 år frem til den skulle til syn, hvor jeg lavede service på bilen incl. skift af luftfilter. Ved synet blev bilen røggastestet og her bankes den op på 4-4500 omdr. Det slagtede turbo nr 2!
Efter lidt efterforskning fandt jeg ud af at de partikler og gummibelagte spændeskivestykker kun kunne komme fra luftfilteret. Da jeg hentede den næste nye turbo m. tilbehør, stod der sjovt nok en notits på kassen med det nye luftfilter - at man skulle huske at fjerne den spændeskive der var tapet fast på indersiden af luftfilteret.Paddocks/Britparts har sikkert fået mange klager på grund af den der "luskede" placering af spændeskiven.
En tapet spændeskive, rasler ikke og på indersiden af luftfilteret ses den ikke. En møgirriterende, meningsløs og dyr situation.