sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nypris i 74 (02-03-2014 11:47:52)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Ja jeg mente nu også det var 40% inkl afgifter! men Morten lød så sikker at jeg blev overbevist om at han havde ret. Og det ændrede jo ikke ved at 40%reglen er noget uretfærdig da næsten ens biler vil ende med at koste noget vidt forskelligt alene pga inflationen. Hvis de daværende afgifter også beregnes med så er det jo ikke bare urimeligt, men dybt urimeligt.
På Motorhistorisk Samråds generalforsamling blev der netop talt om diskrepansen ved at en bil bliver mindre og mindre værd, lige indtil den er næsten ingenting værd, og så, bum, fylder den 35 år og så er den en lille formue værd. Hvilket jo så smukt illustreres med historien om en Range Rover fra '79. Den ender jo med at være dyrere end en fra '99.
Med lidt held kommer der mere rimelige regler
Og nej jeg kender ikke mange Range Rovers fra midt-halvfjerdserne. Snakkede med en i forb. Med det første klassiker-træf, men han kom aldrig. For det første har der aldrig været ret mange i DK allerede dengang var det en kostbar vogn, og der var altså ikke den samme købekraft blandt folk som der er i dag. Og af de der endelig kom til landet er de fleste skrottet for længst. De havde vist let til galvanisk tæring pga deres konstruktion af alu-plader på stål-skelet.
Selv i England er originale Range Rovers fra halvfjerdserne meget eftertragtede og kan indbringe endog meget store beløb, så det er virkelig en lidt kostbar vogn du der har fået. Ville elske at se den til klassiker-træffet. :)
Mvh Niels.