Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Tak for skulderklappet !!!! (12-03-2014 14:08:16)
Morten Nyhus #7617, reg. øjyl
Hej

Jeg kan kun tilslutte mig udmeldingen om at det var et virkeligt kanon løb Brian havde stablet på benene i lørdags, samt at det er ærgerligt at ikke flere deltog. Det er korrekt at Brian udtænker nogle finurlige opgaver, hvor det er mere reglen end undtagelsen at der er tænkt ”ud af boksen” når opgaven laves. Efter at have kendt Brian i snart 30 på, kan jeg kun sige at sådan tænker han, og jeg er sikker på at der er en lind strøm af gode opgaver der former sig i baghovedet af ham til de kommende års løb.

Løbet i lørdags var første del af O-løbscuppen 2014, og der bliver derfor rig mulighed for at prøve kræfter med denne type løb i løbet af 2014, da der (mig bekendt i hvert fald) er tilsagn far samtlige jyske regioner samt den fynske om at lave en afdeling af O-løbscuppen. Alle afdelinger kan køres selvstændigt, og man behøver derfor ikke deltage i alle løbene – men kan nøjes med dem som ligger i overkommelig køreafstand af ens bopæl. Hold derfor øje med kalenderen for at se datoerne fro de enkelte løb.

Alt hvad der skal bruges for at kunne finde vej, skal jf. reglerne for O-løbscuppen udleveres, så hvis evnerne rækker til at se forskel på en vej og et vandløb på et kort, så er forudsætningerne til stede for at deltage i et O-løb. Derudover kan det erfaringsmæssigt, afhængigt af hvem der arrangere være en god ide at medbringe diverse remedier i form af skrivegrej, kikkert, målebånd, gummistøvler osv. Hvad der er godt at medbringe kan kun egne erfaringer afgøre, da det er ekstremt afhængigt af hvem der arrangere, og hvor egne evner er til at løse en opgave ved at tænke alternativt.

Sidder I nu og ærgrer jer over at I ikke deltog i løbet i lørdags, og ikke kan vente et helt år på det næste løb Brian står for, så skriv allerede nu den 1/11 og 2/11 i kalenderen, for der laver Brian for 3. gang GPS natløb et sted i det østjyske. De to forgangne år har løbene været noget af de bedste jeg DLRK arrangementer jeg har deltaget i, så jeg kan kun anbefale at reservere datoerne allerede nu.
Udover hvad et ”almindeligt” O-løb kræver, så har man til GPS natløbet brug for en eller flere gode lygter samt en GPS der kan arbejde med koordinater.

O-løbene, uanset om de foregår dag eller nat, med eller uden GPS, er gode muligheder for at lufte enhver Land / Range Rover, da løbene ikke stiller krav til bilen overhovedet. Det er også en rigtig god mulighed for at møde andre lidelsesfæller fra egen og andre regioner. Selvom O-løbene ikke er de mest velbesøgte arrangementer, så er der altid mindst en bil fra an anden region der deltager.

Jeg kan nu opfordre alle til at deltage, uanset bil og alder (yngste deltager vi har mødt vil jeg skyde på var omkring 3 år) – Jeg vil i hvert fald være at finde til alle løbene i 2014 hvis bilen kan køre og helbredet ikke diktere at jeg skal blive under dynen.

Vi ses til løbsstart.
/Morten
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "lavgear"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.