sv: sv: V8 hovedbrug - SU fuel starvation, uanset hvad der afprøves (02-04-2015 13:42:56)
Mikkel Christensen
>Nu ka' jeg se at du har rodet med knasten... Er du sikker på at den er "timet" korrekt ? Åbner og lukker ventilerne på det rette tidspunkt ?
Mærkerne på kædehjulet står som de skal og knastakslens knaster så ud til at matche den gamles (tjekket groft på øjemål for at udelukket at jeg havde fået en forkert knastaksel).
Jeg har tænkt om der kunne være slid på de gamle dele som, når det hele blev udskiftet til nyt ville gøre at ventilerne ikke lukket helt fordi der er lidt mere materiale på nye knaster/dæmpere/stødstænger/vippearme/ventiler (eks. kunne en tidligere ejer jo have fjernet lidt materiale i ventilsædet hvis det har været tæret).
Men efter udskiftningen knastakslen kørte det ret godt i en periode inden det faldt tilbage og på den baggrund tænker jeg at der ikke kan være et problem der.
Men jeg er da åben for tanken om at der alligevel er tilfældet...jeg burde nok tjekke kompressionen på alle cylindre.
Kender nogen til et instrument til formålet, som er til at skaffe for rimelige penge?
Jeg tror man kan få en "dims" som skrues i hvor tændrøret har siddet, som kan bruges til på skift at tjekke alle cylindre, men jeg ved ikke hvad en sådan skulle hedde eller hvor man kan købe den.
Nogen bud?