sv: sv: sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 14:32:08)
Lars Ellegaard
Jeg må give Jens ret. Jeg synes ikke at I "taler pænt" om vores biler. Så slemt er det altså heller ikke, men selvfølgelig skal man vide at det er ældre biler, som kan gå i stykker, lige som alle andre ældre biler. De fleste Defendere, der er til salg er jo fra 1999-2006, altså 10-15 år gamle biler - og en hel del endda væsentlig ældre.
jeg har kørt Land Rover i 25 år og haft næsten alt fra 80" serie 1 til Disco 3 (incl Freelander), og jeg tror faktisk, at det kan tælles på en hånd de gange jeg har måttet efterlade bilen pga tekniske problemer. Mine biler er og har ikke været specielt godt vedligeholdt, forstået på den måde, at de ikke bare er blevet kørt på værksted, men selvfølgelig er tingene blevet lavet, når der har været noget. Jeg skruer lidt selv, men det er blevet markant mindre med årene, således at der er mere jeg får lavet på værksted. Det har over årene ikke været urimelig dyrt, men selvfølgelig koster det noget - det gør det under alle omstændigheder at eje en bil.
Jeg mener derfor ikke, at man som potentiel LR ejer skal lade sig afskrække af driftsomkostningerne - og slet ikke på en Defender. Det kan sagtens betales - også selv om man kører på værksted - men i så fald skal man vælge nogen, der har forstand på LR og ved hvad de har med at gøre.
Så klø bare på. Er enig med Kenneth, enten holder det ganske få måneder, og så kan en Defender altid sælges igen, eller også er du blevet ramt af pilen og kommer ikke ud af LR'en igen.
Mvh
Lars Ellegaard
3926 Nsj.