Land Rover Forum

Svar på indlægget:

TD5 vil allerhøjst køre i tomgang (09-03-2016 10:19:29)
Christian Østerbye #7999, reg. nsj
Jeg har netop erhvervet mig en TD5 - en dejlig bil, bortset fra at den ikke kan køre.

Første symptom var en motor der fra tid til anden satte ud på en eller flere cylindrer, indtil den gik helt ud. Med lidt venten kunne man få liv i den igen.

Jeg forsøgte herefter at udskifte dyssenettet, om end der ikke var tydelige tegn på olieudspil fra dette. Ingen bedring.

Pludselig blev problemet markant værre - bilen gik ud under motorvejskørsel og jeg kunne ikke få mere liv i den end et par sekunders tomgang inden den, efter først at gå ud på en eller flere cylindrer, gik helt ud.

Slæbt væk fra nødsporet og hen et sted hvor der kunne skrues, blev batteriet igen fuldt opladt efter alle de mislykkedes startforsøg.

Jeg har målt modstanden i ledningerne mellem ECU og dyssenettet - og her er der umiddelbart ikke noget at observere.

Jeg har loddet den eftermonterede tuningsboks af dysseledningerne, og forsøgt at genetablere isolationen hvor kobberet var blottet på de gule dysseledninger. Jeg oplever at dette havde den effekt at bilen nu 'springer igang' og kan holde sig selv i tomgang (som lyder fuldstændig rolig og normal). Ved speederpåvirkning sætter den ud ved ca +1000 omdr.

Jeg har aflæst fejlkoder, og udover en bunke fejl der relaterer sig til åbne kredse på ekstraudstyr der ikke er monteret, melder den (25,8) INJECTOR TRIM DATA CORRUPTED.

Jeg har bestilt nye flammeskiver og og o-ringe til dysserne, som er næste punkt på agendaen... Men lyder det plausiblet at det er der problemet ligger? Efter dette vil jeg forsøge mig med at sætte en anden ECU på.

Er der nogen der har gode forslag til hvad problemet kan være?

På forhånd tak!

7999 Christian
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "krumtap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.