Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Omregistrering af 110" (15-12-2016 09:09:37)
Ole Pars #3338, reg. fyn
Jeg synes nu ikke at det er en jungle. Man skal bare undersøge lidt grundigt, vide hvad man vil og så spore ind.
Det er ikke helt korrekt at det er mega dyrt at omregistrere en veteranbil til hvide plader. Det kommer jo an på nyprisen og dermed årgangen. Tager man en 81ér bliver det naturligvis meget dyrere end en 72ér. Der skete meget med priserne dengang sidst i 70érne og starten af 80érne.
Man skal huske at en hvidplade Land Rover, ihvertfald de gamle, sælges til en noget højere pris end gulplade biler. Altså den har en højere værdi. Vægtafgiften er billigere og er det en bus, meget billigere. Syn er efter det 40. år kun hvert 8. år (hvis man indregistrerer som veteran) og så skal veteranbusser faktisk også kun til syn hvert 8.år (hvis indreg som veteran). Det sidste har jeg kun på mail fra FSTYR og ingen personlig erfaring.
Så kan man tænke over om man gider at køre rundt i en veteran Land-Rover med de begrænsninger den nu har i brug og teknik. Det må jo være en personlig afvejning. Begge mine biler er tusse gamle, men bussen bruges hver eneste dag og den har ikke ladt mig i stikke endnu. Nuvel, jeg har ikke langt på arbejde osv. Kører man langt er det nok en anden sag?
Men jeg synes altså i det store hele at det er RET BILLIGT at køre og holde en veteran Land-Rover.
Om ganske få år begynder de første 110" busser at blive veteraner, så tro mig - prisen går på dem, som på seriebilerne, kun een vej!
Privat buskørsel er noget mindre restriktivt i dag end det var for år tilbage. Du må gerne køre med stor trailer efter bus, hvis du har det store anhængerkort. Du skal IKKE have fartskriver i - heller ikke i udlandet. (ihvertfald ikke i de gamle)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bremsebakke"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.