Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: M/T dæk (24-10-2017 22:01:39)
Christian Sølvhøj Frederiksen
Hej Lars.
Du kan prøve dette link. Her kan du omregne dækstørrelser og måske vigtigere, se en visuel sammenligning.
https://tiresize.com/comparison/

Men et 35x12,5 x15 dæk svarer til et 318/80/r15 dæk, så du kan jo nok se, at det er ret stort.

Men hensyn til aksler og andet, ja så skal bilen mindst hæves med et 2” hævningssæt. Jeg har hævet min med et emu 2” sæt og mine dæk går stadig på stræberarmene, når jeg drejer skarpt...så når jeg skal lave vendinger på skoleparkeringspladsen, ja så tager det lige en 5 punkts vending..men, I dont Care, for den ser bare fed ud, og er et monster i terræn.

Nogle sætter også styretøjsdæmper på, da nogle biler bliver lidt levende på vejen, eller måske ryster lidt, men min har altid været stabil og uden rysten. Jeg skiftede bare dæmpere og fjedre. Og det var faktisk nemt nok..med hjælp fra youtube og en mekanikker ven på telefonen. Du kan også få nye bøsninger til stræberarmene eller sågar nye stræberarmene...altsammen til Mange penge, men dem har jeg heller ikke på, og jeg har som skrevet ikke haft skyggen af problemer med undervognen.

Lige en ting vil jeg dog nævne...min synsmand brokkede sig sidste gang over både hjul og hævning..han, bla bla bla, noget om at man ikke bare måtte hæve bilen og sætte store dæk på uden diverse papirer og andet, som staten kræver. Især dækkene var han ikke begejstrerede for...så næste gang sætter jeg de alm dæk på inden syn... han godkendte dog bilen....meeen det var muligvis mere pga af mine anti stat udbrud og trusler om at løsrive min gård fra samfundet og starte en militsgruppe. ;-);-);-) men skal du købe hævningssæt så hør lige forhandler om tilladelser og lignende....eller spørg herinde på forum... der er nogle orakler hist og her.:-)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "gaskabel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.