Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Defender Td5 årgang 2000 kølevandets retning (20-12-2018 10:33:29)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj
Beklager de første to billeder vender på hovedet ... jeg har forsøgt at vende dem af et par omgange.

Varmeapparatet er Heat-On 3031 og for at få plads til det under midtersædet har jeg skåret tvær-stiveren af på sædet. Skulle der være en der er lidt stor på midtersædet, vil det højest trykke ca. 1 cm ned til varmeapparatet.
Jeg har boret 3 huller i sædekassen til vandslanger og ledninger. HUSK af sætte aflastning i for ikke at slide vandrørene og ledning over. Jeg har for at sikre mindst mulig bevægelse af slanger og ledning hæftet disse på rammen.

Jeg har under midterkonsolen/Cubby Box installeret en metalboks hvor en del af de ekstra installationer jeg har monteret i bilen gemmer sig (sikringer, ekstra lys for og bag, ekstra lys i kabinen, stikudtag til teltlampe/markisen, dashboard, sædevarmer, 12v/USB udtag og afbryder/hastighedsvælger til ekstra varmeapparat). Det betyder at det er let for bagsædepassagerer og fører at komme til afbryder/hastighedsvælger på det ekstra varmeapparat.

Kva Oles opsætning beskrevet længere nede i tråden her, vælger jeg at bygge lidt om med køle/varmeslangerne i motorrummet.
Da jeg har et Webasto Thermo Top S med fjernbetjening og ur, kontraventil til oliefyret og andre fittings liggende giver det god mening at få gang i en samlet ombygning. Planen bliver at montere det originale og det ekstra varmeapparat parallelt. For at sikre effektiv brug af oliefyret vælger jeg at oliefyret monteres i serie med det originale varmeapparat som på tegningen vedhæftet her og at det ekstra varmeapparat monteres parallelt (tilslutning mellem 4 og 2) med oliefyret og det originale varmeapparat.
Jeg sætter en manuel vandhane på det ekstra varmeapparat ude i motorrummet (ikke plads under sædet) både for at drosle lidt på gennemstrømningen om vinteren og for at kunne lukke helt af om sommeren. Jeg har været ude i om der kunne sættes en styring på i stedet for den manuelle vandhane som så kan styres i bilen, men det ser ud til at blive for "kompliceret". Det kan være jeg forbarmer mig og kaster en radiatorventil med varmesensor inde i bilen i i stedet for den manuelle vandhane.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "generator"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.