sv: sv: sv: Freelander??? (08-07-2004 13:19:47)
Ib Hammer
hej Verner
Når jeg/vi - Land Rover Danmark - deltager i debatten er det for at give information, og beklageligvis kan dette ikke altid gøres med to sætninger. Vi har forsøgt at give et indblik i hvordan tingene hænger sammen og at det ikke altid er så simpelt som det kan se ud udefra, hvilket ikke er ensbetydende med en svag sag. Vi gik ud fra at man gerne vil have information, beklager hvis vi har taget fejl.
Det vi har sagt og står ved, er at Freelander og de øvrige produkter fra Land Rover ikke har flere fejl end andre kvalitetsmærker, men nu er det jo nok sådan at du og andre ejere nok er mere opmærksom på netop Land Rovers produkter end andre bilmærker, og en uheldig ejer kan fortælle ti personer at han har haft et problem, og lige pludselig kommer det til at lyde som om der har været 10 problemer - du ved fjeren der blev til fem høns. Og nej - vi ser glimrende med begge øjne. Vi har da heller ikke sagt andet end at der selvfølgelig kan ske fejl når der er tale om masseproduktion. Kan du nævne et eneste bilmærke der ikke har haft serviceindkaldelser. Det kan man så beklage, men som sagt der kan ske fejl og de sker - også for Land Rover - men igen - vi har ikke flere end de andre. En serviceindkaldelse er heller ikke ensbetydende med en generel fejl, men iværksættes hvis der er mistanke om at der kan opstå fejl.
Nu erindrer jeg ikke at jeg har talt om reparationer overhovedet, det jeg har skrevet er at den garanti vi yder på reservedele stiller køber bedre end det købeloven foreskriver.
Generelle fejl - et noget udefinerbart begreb - hvornår er der tale om generelle fejl - når to har oplevet det samme eller 1%, 5%, 10% eller 50% af de solgte biler har samme fejl?
Og så ville vi da hilse det velkomment hvis det der fremføres også dokumenteres, for som sagt er det ikke vores erfaring ud fra antallet af solgte koblingsdele.
bedste hilsner
Ib