sv: Undervognsbehandling med Hydraulikolie - Kan man det ? (11-10-2004 18:41:49)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj
Nu står der en masse om 'hjemme' undervogns behandling under hovedemner her i forum! Der findes mange opskrifter, bla. min - 4l diesel 1l billig motor olie(for guds skyld ikke spild olie) og en kop textyl eller hvad man ellers kan lide! Min tanke er (og dette er bakket op af at selv en japaner har jeg kunne holde fri for rust i over 15 år!) midlet skal kunne trænge ind alle vegne, specielt inde i rammen, & andre krog, f.ex. i torpedoen. den ma aldrig hærde da den så holder fornyet behandling ude,og måske danner lommer som holder på vand! Udvendig flader kan 'friskes' op lidt oftere end den én gang om året jeg bruger. De værste skader opstår desvære indefra!
'Pløret' bliver sprøjtet ind med en 5 l have sprøjte, hvor til man laver en sprøjte rør fra lidt flexible brændstofs rør, lukket i enden, evt med en skrue, hvor man så stikker en masse små huller i de sidste 4-5 cm med en nål ell syl.
du får et langt bedre spray mønster end du tror!
Når alt er sagt, vil jeg påstå at en vis grundighed, og konsekvens, dvs. man husker at sprøjte hvert år! er vigtigere end hvilket 'hjemmebryg' man bruger.
Når det drejer sig om din egen kære landy, så er du nok grundigere end nogen værksted med at komme ind i alle krinkel krog, så du behøver ikke at have betænkeligheder!
God & Svinsk arbejdslyst, David 2217.