sv: sv: sv: sv: Kunne der være interesse for en Stationwagon klub? (22-03-2005 09:15:41)
Verner / 451
Hej Hartley.
Tak for den positive tilbagemelding; jeg var begyndt at blive helt nervøs for at der pludselig skulle stå et "overtalelseshold med et tilbud jeg ikke kunne sige nej til" uden for min dør en dag..
Som start vil jeg gerne understrege at det ikke, som nogle mener, drejer sig om at vælge mennesker til eller fra, men at vælge biler til og fra, og dér er der da en kæmpe forskel i mine øjne.
Man kunne jo "lave" DL-RK om til den Danske udgave af ARC, nemlig "FADL-RK" = "Foreningen af Danske Land-Rover klubber". (Og nej Claus; der er ikke glemt et Ø efter "D"'et..).
Og ja; så kunne der da sagtens laves registre for Freelander's, Defenders, Disco'er, Rangér Rover'e, Seriebiler på gule plader, Defender'e uden servostyring og 100" prototyper. Hovedklubben (registrene i fællesskab) kunne så arrangere et eller flere lands-"gatherings" hvert år og der kunne være et fælles terræn-ansøgnings-team.
Faktisk vil det medføre at klubben laves om fra regioner til Land-Rover modeller.
Nåh, det var lidt til tænkeren.
Mht. Stationwagonklub/register.
Det kunne da godt foregå indenfor klubbens rammer, men dér sér jeg nogle potentionelle problemstillinger (som måske slet ikke eksisterer.).
1. Hvis STW-"registeret/fraktionen" afholder et arrangement, forestiller jeg mig på forhånd at der vil være visse som (måske som en provokation), vil sige at de selvfølgeligt også må deltage, da de er medlem af DL-RK.
(Jeg mener; der er jo stadig flere regioner som lader hånt om klubbens regler mht. ikke at lade andre bilmærker køre ved DL-RK's terrænarrangementer, bl.a. med argumentet om klubmedlemsskab.).
2. Hvis nu det ville være sådan at STW-ejere samledes i en "lejr i lejren", til et arrangement, ála regionerne, så ville der måske blive lidt knurren i krogene om "de dér med oldemorsbiler er tilsyneladende bedre end os andre, så derfor holder de sammen". (Den holdning er jo allerede fremført hér i diskussionen).
3. Der vil sikkert blive en masse ævl og kævl om hvilke biler der kan være med i registeret. (Ikke for mig, altså).
4. Problemer ved evt. fællesindkøb af reservedele og specialudrustning. Andre vil sige: hvorfor gælder det ikke os?
5. Skal registeret betragtes som en "region", mht. økonomi og medbestemmelse?
Du har ret i at mangfoldigheden også betyder meget og jeg har da også af og til, nedladt mig til at drikke en lys øl i selskab med klubmedlemmer, som endnu ikke har taget skridtet fuldt ud og anskaffet en STW ;-).
Nu kan man så spørge sig selv om man er medlem af klubben af "Lonely hearts club"-årsager, eller man er det på grund af dén bil man er vild med...
Jeg er med på at arbejde lidt med tanken om det kunne lade sig gøre indenfor DL-RK, så lad os holde gryden i kog. Jeg har ikke en forkromet løsning, så hvis der er nogle som har idéer, så kom med dem (Også gerne folk med STW'ere). Imens kører jeg på lavt blus med en STW-klub udenfor klubben.
God påske.
Verner/451.
109" - STW.