sv: sv: trailer (30-07-2005 00:39:47)
Jakob Dreyer #6545, reg. nsj
Hej Allesammen,
Tusind tak for alle jeres indlæg, det er fantastisk at man sådan lige kan kaste en bold i luften og få en masse input.
En masse skriver at jeg skal huske hængerkort - er det fordi at de gamle mili-trailere vejer over 750 kg??
Vi har talt en del omkring det med broer og færger og det er efter min mening bare noget man må tage med - det skal ikke være det der vælter ferie budgettet. Ideen med traileren var at vi kan have nogle kasser med grej, gas flasker osv stående deri og så bare hægte den på og køre derudaf. En stor tagbærer har efter min mening visse problemer:
1) Vægt - jeg elsker min bil og skal ikke læsse det stakkels tynde tag for meget.
2) Jeg kører til daglig mest by-kørsel, og de tagbøjler jeg har nu koster kassen i diesel. Så dem pille jeg bare af - det tager 5 minutter.
3) Det tager en halv eftermiddag at pakke taget på en bil, når man skal have en masse lort med, og så er det svært at realisere små skønne impulsive weekendture.
4) Skal jeg fjerne en stor galvaniseret tagbærer har jeg ingen garage at stille den fra mig i.
Det der tyske firma KOCH lyder interresant. Måske er det løsningen.
Vi har allerede vores børnevogn og vores Oztent til at ligge på taget og det fungerer fint, men jeg gider ikke kravle derop for tit ;-)
På Pomlerende camping (lejr) plads så jeg i øvrigt en lidt sjov off-road camper i går. Den havde store hjul og masser af frihøjde, reservehjul og 2 jerrycans bagpå. Den tilhører en Hollænder som er kommet på pladsen hvert år i 2 måneder i 35 år. Han kører en Nissan patrol med spil i kofangeren. Heftigt udstyr når man tager i betragtning at det står stille på samme plads 2 mdr. hvert år, men sådan er der jo så meget :-)