Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Servo og brændstofspumpe m.m (28-08-2005 19:12:24)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn
Du har helt sikkert en 2,5 d uden turbo - fin og slidstærk maskine.
Min OneTen med samme motorisering har haft samme 'udsættelsessymptom', som du har beskrevet.

På motorens højre side i nærheden af brændstofpumpen sidder, som Verner har beskrevet, en magnentventil for motorstop. Hvis ledningen sidder løst, afbrydes strømkredsen og brændstoftilførelsen.
Lav følgende lille test: sæt tænding på og tag ledningen af og på et par gange. Du skulle gerne kunne høre et klikken fra ventilen.
Hvis det skulle være en utæthed i brændstofsystemet eller pumpen er flækket, ville du a) ikke kunne starte op lige umiddelbart efter; b) ikke kunne starte op overhovedet. En flækket pumpe - hvad Falckmanden end må mene med det - ville tillige give et kraftigt dieselspild.
Selve pumpen koster ikke ret meget. En kontrol af filterenes tæthed er nødvendig, siden der har været foretaget et skift. Selve filterkonsolen kan om end det er sjældent være rævnet.
En Ninety fra 1986 skal lække; men følg lige vandet, så kan du se, hvor du evt. kan lægge en dæmning.
Et originalt rat? Prøv at få fat i Kjeld fra Tohuse Auto . Hvis det ikke lykkes, tag kontakt med mig.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bladfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.