sv: Servo og brændstofspumpe m.m (28-08-2005 19:12:24)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn
Du har helt sikkert en 2,5 d uden turbo - fin og slidstærk maskine.
Min OneTen med samme motorisering har haft samme 'udsættelsessymptom', som du har beskrevet.
På motorens højre side i nærheden af brændstofpumpen sidder, som Verner har beskrevet, en magnentventil for motorstop. Hvis ledningen sidder løst, afbrydes strømkredsen og brændstoftilførelsen.
Lav følgende lille test: sæt tænding på og tag ledningen af og på et par gange. Du skulle gerne kunne høre et klikken fra ventilen.
Hvis det skulle være en utæthed i brændstofsystemet eller pumpen er flækket, ville du a) ikke kunne starte op lige umiddelbart efter; b) ikke kunne starte op overhovedet. En flækket pumpe - hvad Falckmanden end må mene med det - ville tillige give et kraftigt dieselspild.
Selve pumpen koster ikke ret meget. En kontrol af filterenes tæthed er nødvendig, siden der har været foretaget et skift. Selve filterkonsolen kan om end det er sjældent være rævnet.
En Ninety fra 1986 skal lække; men følg lige vandet, så kan du se, hvor du evt. kan lægge en dæmning.
Et originalt rat? Prøv at få fat i Kjeld fra Tohuse Auto . Hvis det ikke lykkes, tag kontakt med mig.