Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Medlemsundersøgelse i Region Østsjælland (31-10-2005 08:17:21)
Steen Larsen #0411, reg. øsj
Det var med stor interesse, at jeg læste Offentliggørelsen af medlemsundersøgelsen i Region Østsjælland. Den har jeg gået og længes efter længe, men på grund af bestyrelsens arbejdspres er den først fremkommet nu.

Til min store undren var det dog kun regionbestyrelsens kommentarer til medlemsundersøgelsen, der blev offenliggjort. Besvarelsen på en række spørgsmål står hen i det uvisse.

Da det nu var mig, der stillede forslag om, at der skulle foretages en medlemsundersøgelse, synes jeg også, at det var på sin plads, at jeg spurgte regionsledelsen, hvorfor, undersøgelsen ikke blev offenliggjort.

Jeg tog telefonisk kontakt til vores regionsleder Lars Aagesen. Han fortalte bl.a. andet at professionelle undersøgelser ikke bliver offenliggjort i detaljer, men kun i bearbejdet form. Ligeledes ville det kræve en del resourcer fra bestyrelsen at deltage i den debat, der nødvendigvis ville komme.
Da jeg ikke var tilfreds med det mundlige svar fra Lars Aagesen, skrev jeg den 20. oktober følgende mail til Lars Aagesen:

Hej Lars og Regionsledelsen for Østsjælland:

Jeg har med stor interesse læst Jeres indlæg på Region Østsjællands hjemmeside vedr. offenliggørelsen af medlemsundersøgelsen. Jeg må desværre konstatere, at medlemsundersøgelsen endnu ikke er offenliggjort. Det, der er offenliggjort, er Regionsledelsens kommentarer til undersøgelsen. De er naturligvis også meget interessante, men det var bare ikke det, der blev bedt om, da forslaget blev stillet på Regionalforsamlingen i februar 2005.
Under vores telefonsamtale den 18.oktober nævnte du bl. a. , at med de erfaringer I havde gjort med LA 05 ville Regionsledelsen ikke have resourcer til at deltage i den debat, der nødvendigvis ville opstå, hvis medlemsundersøgelsen blev offenliggjort i sin helhed. Jeg har naturlivis stor respekt for Jeres arbejdsindsats, men mener, at det er særdeles uheldigt at medlemmerne bliver frataget indsigt i undersøgelsen, og derved udelukket fra debat. Jeg skal være den første til at indrømme, at debatten i DLRK ikke altid er lige stueren og positiv, men uden debat sker der heller ikke nogen udvikling. I den sidste ende er det jo medlemmerne, der skal udvikle klubben.
Jeg kan konstatere, at der er en del spørgsmål i undersøgelsen, der slet ikke er kommenteret i Jeres indlæg. Det kan der jo være mange gode grunde til. Vi menige medlemmer kender dem bare ikke.
Du nævnte i telefonsamtalen (den 18. oktober), at Regionsledelsen vil anvende denne undersøgelse som styreredskab for for de fremtidige aktiviteter. Det synes jeg også er en god ide. Derfor må det jo også være en god ide, at give medlemmerne er dybere indsigt i undersøgelsen. Min hensigt med undersøgelsen var og er, at den skulle forsøge at afdække medlemmernes ønsker for fremtiden, således, at Regionsledelsen og medlemmerne i fælledsskab kan føre klubben derhen, hvor medlemmerne ønsker.
Man kan naturligvis ikke se bort fra, at der er nogle besvarelser, der er misvisende. Det har bestyrelsen lov at kommentere. Til syvende og sidst har de menige medlemmer de samme forudsætninger for at bedøme de enkelte resultater som Regionsledelsen.
Jeg skal derfor anmode om, at medlemsundersøgelsen i sin fulde helhed offenliggøres hurtigst muligt og inden den 1.november 2005.

Med venlig hilsen

Steen Larsen 0411

Den 26. okotber 2005 modtager jeg følgende svar fra Lars Aagesen:

Hej Steen

Det glæder mig, at du har læst bestyrelsens skriv omkring medlemsundersøgelsen. Du skriver, at du desværre må konstatere, at medlemsundersøgelsen endnu ikke er offentliggjort. Jeg tillader mig dog at opfatte det som "ikke" offenliggjort - efter min opfattelse. Samtidig anfører du, at det offenliggjorte materiale ikke svarer til det "der blev bedt" om, da forslaget blev stillet på regionalforsamlingen i februar 2005. Jeg har læst det oprindelige forslag igennem og kan intet sted se, at det står anført hvorledes "offentliggjørelsen " skal finde sted.

Du refererer til vores telefonsamtale den 18. oktober 2005 og hæfter dig i særlig grad ved mine udtalelser omkring resourcer i den nuværende bestyrelse. Disse udtalelser skal naturligvis ikke stå alene og skal selvfølgelig ses i den sammenhæng de blev sagt. Forhold som undersøgelsens natur, anskafelse og behandling af datagrundlag, spørgeskemaets ordlyd, bestyrelsens mandat og arbejdsopgaver generelt og i relation hertil, blev også drøftet under denne samtale. Disse er alle ganske væsentlige og tankerne omkring dem har selvfølgelig været med til, at forme dette skriv vi har offentliggjort.

Jeg har noteret mig "din hensigt" med undersøgelsen , men har dog ikke planer om, at tilføje yderligere til offenliggørelsen.

På bestyreslens vegne
Regionsleder Lars Aagesen#6677

Dette indlæg fra undertegnede skal ses som en positiv interesse for at få indblik i medlemmernes ønsker og meninger. Det er bestemt ikke "medlemmerne mod ledelsen". Ledelsen skal nødvendigvis ikke tage ansvar for alt, hvad undersøgelsen måtte pege på. Alle medlemmer (og ledelse) har et fælles ansvar for både fortidens "synder" og, men ikke mindst for fremtidens muligheder - men det forudsætter naturligvis fuld åbenhed.

Jeg håber derfor, at Regionsledelsen i Østsjælland vil ændre mening og offentliggøre resultatet af medlemsundersøgelsen i sin fulde helhed til gavn for medlemmernes interesse for at deltage aktivt i klubbens mange aktiviteter og for klubbens fremstid.

Med venlig hilsen

Steen Larsen 0411
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "styrekugle"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.