sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse i Region Østsjælland (01-11-2005 10:55:41)
tina hjordt
Kære debattanter,
For at holde en klub - eller en virksomhed for den sags skyld - optimalt kørende, er man nødt til at evaluere arbejdet. Er det godt nok? Man er også nødt til at se frem ad.
Lad nu være med, hver gang en person ytrer sig om nye tiltag eller kommer med konstruktiv kritik, at hetze denne person. Måske er ytringerne kærligt ment. Det er jeg ikke i tvivl om gælder for Steen Larsen, som, er det mit indtryk, bruger mange timer for klubben, og som jeg på dette forum kun har oplevet som en yderst positiv og sober deltager.
Det er mit indtryk – ud fra andre dialoger her på forummet, at medlemsundersøgelsen i region Østsjælland skulle benyttes som en pilotundersøgelse for en evt. landsdækkende medlemsundersøgelse. Jeg har set offentliggørelsen – og den tror jeg ikke, at særlig mange kan bruge som værktøj til noget som helst.
Klubbens problem, er det mit indtryk, er, at man ikke har defineret sin målgruppe anno 2005. Hvad er nuværende medlemmers – og i høj grad potentielle medlemmers behov? Og lad nu være med bevist at misforstå mig og begynde at skælde mig ud for blot at sidde og vente på at få alt serveret. Med medlemmernes behov mener jeg: Hvor finder vi medlemmerne, hvilke biler kører de i, hvad er deres interesser, vil de være aktive med i klubben, har de adgang til net osv. osv.
Som det er nu, kan jeg frygte, at klubben ender som en veteranklub for seriebiler og Defendere – bl.a. da man ikke rekrutterer blandt ejerne af de nye modeller og ikke tager hensyn til disse ved arrangementer. Det er de nye modeller, der er fremtidens brød, både hvad angår nye kontingenter, ny arbejdskraft, tiltag fra importørens side mv.
For at klubben kan fungere optimalt, er man nødt til at høre medlemmerne, og man er nødt til at arbejde ud fra medlemmernes ønsker. Der er en stor tilstrømning af nye medlemmer til klubben – men hvor bliver de af? De siver ganske langsomt, for ingen ved, hvem de er, eller hvorfor de blev medlemmer.
En undersøgelse kan lægges på nettet og data sammentælles og behandles via it-programmer. Det er der ikke megen hokus pokus i i dagens Danmark, hvor vi vel også kan forvente at medlemmerne har én eller anden adgang til nettet og kan følge med i klubbens arrangementer her. Således at Oasens udgivelsessekvens kan gå ned til 4 eller 6 gange om året – hvilket vil betyde mindre stress for de dygtige udgivere og færre udgifter til tryk og porto.
Lad os få en medlemsundersøgelse for hele klubben og bliv ikke ved det, lad os få nye medlemmer i tale allerede ved indmeldelsen.
Mange venlige hilsener
Tina Hjordt, medl.nr. 5648