Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 10:40:34)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj
Kære alle

Nu skal man jo ikke bare hænge firmaer ud fordi en "enkelt" oplevelse skaber splid i leverancen. Et firma der giver garanti på reparationer.

Jeg har nu gennem nogle år benyttet et stort værksted i nordvestsjælland - først til at købe en brugt Discovery (serie 1 fra 1991) og derefter til adskillige reparationer.

Deres fine nyrenoverede lokaler har jeg i allerhøjeste grad været med til at betale (min. 100kkr på fire år). Okey bilen trængte da til lidt renovering og reparation gennem tiden, men jeg oplever at der tjenes MANGE penge på reservedele (mellem dobbelt og 5 gange prisen i forhold til andre steder) der helt analogt til andre firmaer kan købes for noget billigere penge - vel at mærke her i landet og originale.

En enkelt reparation har jeg selv initieret og det har da affødt at jeg har fået et tilfredsstillende resultat tilbage. Rustarbejde har faktisk været klaret ganske hæderligt. 25kkr til mig.

Til gengæld må jeg konstatere at når det gælder min motor (200 Tdi'en - der af flere jeg kender konstaterer, "... at den går da bare ikke i stykker") så har mit held med valget ikke været helt godt.

Det ellers velrenommerede firma har magtet at tale sig ud af to situationer hvor det var ganske tydeligt at det burde være en garanti-reparation.
1. Jeg bestilte en udskiftning af tandrem (det måtte være på tide) og i den forbindelse fik jeg da leveret bilen tilbage med ny tandrem. Relativt kort tid senere havde bolten til tandhjulet til knastaksel løsnet sig og ødelagt tandhjul og knastaksel. Mig bekendt er det et kendt problem på 200 Tdi'eren og det burde, for mig at se, ved tandremsskifte være naturligt at tjekke dette forhold og måske tilføre lidt locktite. Dette var ikke tilfældet og det kunne ikke være en del af det at skifte tandrem lige at kontrollere om bolten nu sad som den skulle - ca. 20kkr til mig!!
2. Et år efter skift af brændstofpumpe og dermed også tandremmen igen hopper tandremmen (skulle efter forlydender ikke efterspændes) og medfører at en ventil tabes og knækker, plejlstand knækket, smadrer stemplet og topstykket og en "lille" reparation er i vente. 37 kkr til mig. Hvordan kan tandremmen hoppe når den ikke skal efterspændes og ej har kørt mere en ca. 25 tusinde kilometer?

Ret skal være ret. Da ovenstående reparation var gennemført kørte vi til Norge på en dejlig skiferie. Under ferien tabte vi så bundproppen - uvist af hvilke årsager. Den forsøgte vi så at løse med fremskaffelse af ny bundprop (ingen kompensation eller andet fra det nordvestsjællandske firma) og efterfyldelse af ny olie. Det lykkedes os uden nogle problemer at køre bilen halvdelen af vejen hjem hvor der pludselig lyder grimme lyde fra motoren og den og os må hjemsendes med SOS. Det viser sig således at krumtappen er revet i plejlstangslejet. Den var åbenbart for svær at komme udenom og derfor er vores motor så blevet adskilt og delene udskiftet uden beregning for os. Tak skal I have. De skal da også have tak for at minde mig om at det var en god idé at skifte koblingen når nu motoren alligevel er ude - og takken bliver med en regning på reservedele der er mere end dobbelt så dyre som andre firmaer der kan levere originale reservedele.

Fra ham hvis pengepung er mere end tom og som nu skifter værksted. Guld kan købes for dyrt.

Hvilke erfaringer har I med diverse værksteder rundt omkring i landet, for jeg er mere end moden til et skifte?!!

Martin ;-)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "truckcap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.