sv: sv: sv: Tegning / Dimensioner på styrtbøjle (07-05-2006 00:22:07)
Kim Horsevad #6594, reg. njyl
Hej!
Hvorfor lige pind-svejsning?
CO2-baseret MAG svejsning skulle da være mindst lige så stærkt som basiske pinde...?
I øvrigt mener jeg det skal være nogle meget ringe svejsninger førend at de det svage led i konstruktionen. Bøjningerne skal derimod være lavet meget korrekt for ikke at svække konstruktionen - især hvis man følger ARC vejleding og benytter CDS, da koldtrækningen giver et noget mere sprødt stål end andre fabrikationsmetoder.
Hvis man kan svejse fornuftigt - fx. være fortrolig med svejsning i landroverens ramme - er der ingen grund til at tro at svejsning af styrtbøjler kræver en større mængde hekseri!
I øvrigt vil jeg tilføje - (da det ellers ikke fremgår af debattråden, og kan være vigtigt for udenforstående) at Stefan Wandel er uddannet indenfor området og er en _særdeles_ habil svejser!
Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad