Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Ny knast i V8 (06-07-2006 21:36:50)
Peter Maigaard #5894, reg. nsj
Hej,

jeg købte et "Standard Plus Kit" fra Lund Engines i efteråret. Det har skiftet navn til "LE1 Camshaft Kit" på deres hjemmeside kan jeg se. Der er ikke behov for at modificere ECU'en på en 3.5EFI, ved ikke med en 3.9. Der følger en Piper LE1 knast med :

LE1 Camshaft Kit
Designed primarily for mixed off-road/on-road use for heavy vehicles, automatics and daily drivers, towing where good mid range torque and economy are required and as a blower cam where a broad spread of power is needed and cammy behaviour isn't.
It will lift a typical 3.9/4.0 engine by around 18bhp, 20ftlbs and a 4.6 by 10bhp, 25lbft. Well prepared 3.5 Litre EFI engines will make around 200bhp.
Some gains in fuel economy may be noticed, with a more rev happy characteristic but no loss in low speed driveability.
SU carburetted engines will need BBC or BBD needles with new tubes (These can be supplied on request). Hotwire, airflap, GEMS and Motronic efi systems will work without modification on this cam if the heads and manifolds are not drastically ported.
Please enquire if you need to know how far you can go before efi mods are necessary.
Intended as a suitable replacement cam for all standard engines with no additional mods and well suited to standard or Performer heads with cast iron exhaust manifolds and headers up to 1.63".
Rev range 1000-5000rpm, peak torque 2000-4500 rpm. Perfect idle, excellent low rpm torque, ok with catalytic converters, duration 264 degrees, lift 0.433".
Please specify the vehicle when ordering as there are long and short nose versions available. Both versions are machined for a thrust plate.
The kit includes an LE1 hydraulic camshaft, Woodruff key where required, hydraulic tappets, pushrods, timing gears, chain, rocker cover gaskets, composite valley gasket, valley seals, water pump and timing cover gasket, front crankshaft oil seal, oil pump kit, replacement oil filter, assembly lube and stainless steel bolts for rocker covers and valley seal clamps plus comprehensive instructions and a sump gasket.
Some kits contain a choice of water pump and timing cover gaskets.
£369


Fik meget fin service fra dem.

www.lundengines.com

Mvh Peter
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "benzintank"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.