sv: Batteri aflader sig selv (08-07-2006 17:34:09)
Henning Rogren #6732, reg. nsj
Hej Flemming
Velkommen i DLRK. Med hensyn at aflading af batteriet i en P38, så kan du med fordel prøve at søge på dette i dette forum da det emne har været op og vende et par gange. Inden du begiver dig ud i de helt store tests, er jeg helt enig med David om lige at få akkumulatoren testet. Dette gøre nemt og billigt med en syremåler, med mindre du har et batteri af den "lukket" type.
Hvis batteriet er OK, vil jeg anbefale at du så chekker din generator - der skal være ca. 13,4 til 13,8 volt målt på akkumulkatoren når motoren køre i tomgang. Er både batteri og generator OK er problemet sansynligvis at centrallås modtageren ofte "tror" den modtager et signal hvorefter bilens compueter går ud af "sleep" mode. Når det sker en P38 omkring 2-4 ampere, hvorimod kun omkring 0,04 amp, når den er i sleep mode, hvilket sker ca. 45 sek efter bilen er låst. Så hvis du kan måle at bilen går umotiveret går ud af sleep mode, vil jeg anbefale at søge hjælp hos en der har alt den rette dokumentation og viden, da det er rigtigt dyrt blot at prøve sig fremt ved at udskifte de forskellige emelenter som kan forsage en sådan fejl.
Held og lykke med fejlfindning.
mvh,
Henning
RR 4,6 Stw
S2A 88" STw