Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 14:49:17)
Ole Pars #3338, reg. fyn
Hej Tina.
Jeg tror ganske enkelt at årsagen til at vi ikke ser så mange nye medlemmer i klubben med nye modeller, er at disse personer ikke har samme forhold til deres biler som vi andre. Jeg tror at det for manges vedkomne bare handler om at køre i en 4x4, og at mærket er af mindre betydning. Mon ikke mange af de nye biler er firmabiler, hvor forholdet til bilen er helt anderledes end hos private der bruger deres hårdt optjente sparepenge, og derfor har et tættere forhold til bilerne? Som en anden skriver tror jeg at vi i fremtiden vil se mange flere nyere modeller i klubregi, i takt med at der kommer flere og billigere brugte biler på markedet. DLRK har efter min bedste overbevisning ingen politik om evolution eller revolution, men er alene styret af medlemmerne og den tid vi lever i. Selvfølgelig er der medlemmer der kun kan se Land Rover sjælen i de gamle modeller, men der er da også mange der har den modsatte holdning. Der er plads til alle for det er ikke modellen det handler om men mærket! Hvis du ønsker at klubben skal udvikle sig i den retning som du ønsker er det vigtigt at du selv deltager i møder og arrangementer..Det er nu engang den bedste måde at få indflydelse på. Man kan ikke forvente at en klub eller forening skal udvikle sig i en bestemt retning uden selv at deltage i arbejdet.
Men, som du kan se på tidliger svar på dine indlæg er der masser af folk derude med samme interresse som dig, så vejen frem må være at møde op til arrangementer, deltage aktivt i planlægning, banebygning komme med forslag osv.
Det er nemt at sidde bag skærmen derhjemme og ønske sig alt muligt men det kræver en større indsats end det.
Jeg kan da godt forstå at du ikke har set nogle Freelandere til DLRK arrangementer i de sidste par år, hvis du ikke selv har været der..!
Når jeg har lyst til at køre i terræn og møde andre LR tosser, så møder jeg op og deltager aktivt. Man behøver heller ikke at have en top tunet 90", gejlet med alverdens off-road udstyr til mange tusinde kroner, for at have en sjov dag i terrænet eller for at være velset af andre klubmedlemmer.
Mine ord til dig Tina er, let dig fra skærmen, sæt dig ud i Freelanderen og find et arrangement i din region. (eller andre for den sags skyld). Mød nogle af medlemmerne, snak med dem, påvirk dem, vis dem din bil, kik på deres og du skal se at der også er plads til dig og dine interresser!
Go´weekend.
Ole Pars, 3338
109" serie III ex.mil.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "benzintank"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.