Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Ny defender er ikke bus (19-04-2007 09:25:07)
Jakob Dreyer #6545, reg. nsj
Hej Paul,

Det med de 4 børn var bestemt også ment som en spøg. Vi har 2 og vi er bestemt ikke færdige. I den forbindelse er vi lykkelige over at have en bil der egner sig til formålet, og som man ydermere til enhver tid kan få tilpasset og bygget om så den svarer til ens behov. Jeg tror du har det lidt på samme måde med din bil. I min verden og dagligdag søger jeg også altid at investere i ting og sager af god kvalitet, betale prisen, og tilgengæld passe på, holde af, og vedligeholde dem. Før i tiden købte jeg en bil, kørte i den i nogle år, og skiftede (byttede) til en nyere, og bibeholdt økonomien. Jeg kom aldrig til at holde af den form for, køb ny og smid væk mentalitet.
Det er selvfølgelig korrekt det med at købe en frikørt taxa, meeeeen, ærlig talt så drømmer de fleste mennesker jo om at købe en ny bil og ikke en med en million på tælleren.
Jeg syntes også at afgifterne er nødvendige og i den forstand korrekte, blot mener jeg at tider må være til at ændre systemet så det bliver ensartet med resten af fællesmarkedet, samt tager hensyn til miljø og sikkerhed. Jovist, defenderen vil nok ligge i den dyre ende i sådan et system, men vælger man at gå på kompromis med sikkerhed og miljø må man jo også betale prisen - hvem kan argumentere imod det?!
Det er også helt korrekt at når man vælger en kompliceret bil vælger man også kompliceret økonomi, MEN derfor må man godt gennemgå momental selvynkeri når regningerne kommer;-) Ligesådan må man også gerne ynke sig selv lidt når skattebilleten til huset kommer, selvom man selv har valgt at bo i København hvor ejendomsvurderingerne er højere.
Grundlæggende syntes jeg egentligt at Bus-formen er et udemærket løsning for de større børnefamilier der kun ønsker een bil - de fleste andre vælger jo at have 2 små. Reglerne er jo lavet, som Claus pointerer, sådan at alle har ret til at erhverve sig en stor personvogn (bus) og køre alle vegne med den nærmeste familie.
God sommer.

Mvh Jakob
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "viskerblad"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.