Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Dyr forsikring? (23-04-2007 22:44:19)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj
Den er god med dig Madsen!

Da jeg indtrådte i DLRK (for ca. så mange - eller få - år siden, som det formentlig har taget dig at fuldbyrde dit imposante skæg) var præmien ca. 6.000 kg. for en forsikring med det hele. Da tegnede jeg i trekroner.

Men siden er præmien, forbavsende hurtigt og med ekspresfart, steget i vejret - og det med 2-3 gange den dobbelte fart, i forhold til alle vore andre forsikringer (Tryg og siden alm. Brand) det nærmer sig 10.000,- så nu er jeg ikke længere i trekroner.

Jeg synes ganske enkelt at den pris der i dag tilbydes er alt, alt for høj, i forhold til dækningen. Særligt når der henses til at det er en klubordning som burde være særligt gunstig.

Det er jo en stor klub vi taler om, ha ha.

Jeg har i nævnte forløb ikke indtryk af, at man har måttet dække mange flere terrænskader end før i tiden? Jeg har ihvertfald ikke læst eller hørt dette nævnt som argument og da slet ikke fra forsikringsselskabet. Det er formentlig de mange flere nytilkomne dyre millionbiler i det hærværksplagede København der er grunden, men det burde man så have løst på en langt mere elegant måde i Trekroner, fremfor at skrue alle præmier voldsomt i vejret, efter min beskedne mening.

Naturligvis dækker terrænordningen, jovel, men det er også en forbasket gråzone med hvad man så måtte og skulle have gjort osv. osv. mit postulat er at i mange tilfælde ville en anden forsikring dække det meste alligevel, hvis man var en god hæderlig og loyal kunde hos sit eget selskab. Selvfølgelig ikke decideret ræs, men der er jo en række undtagelser i trekroners ordning alligevel.

Et skud i tågen fra min side, er at man må kunne få oprettet en ordning hvor prisen var konkurrencedygtig - gennemsitligt 20 - 30% lavere end den nuværende og terrændækningen så var ydet u.b. som rabat.

Så kan der skrives side op og siden ned, om hvor folk bor og det rimelige i at biler der koster henholdsvis 25.000,- og 500.000,- at erstatte, overhovedet skal puljes sammen, men det korte af det lange er, at for mit vedkommende er klubbens ordning ganske enkelt blevet alt for dyr.

For at gøre en lang historie kort, synes jeg man burde se sig om på markedet for at finde en bedre og/eller billigere løsning, som ville inspirere langt flere til at melde sig ind i ordningen til alles bedste.

Men det gøres sikkert allerede? Det kan være det blot er mig der hænger lidt i bremsen :-)

Jeg deler da aldeles din holdning til at man ikke skal bruge sin forsikringsordning til at "få sat bil i stand", den skal bruges når der er et virkeligt behov for det.

Tak for sidst i øvrigt, det var et behageligt gensyn med dig og din søde kone, selvom det var ganske kortvarigt.

Mvh B.




Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "truckcap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.