Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Discovery 200 Tdi (02-05-2007 08:26:00)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Det er ikke "bare lige" at skifte et ventilstyr. Det sidder fast ipresset topstykket.
Det der nu skal ske, at hullet skal rives/bores/fræses op, så det er 100%, og der skal fremstilles et nyt styr i passende materiale.
Det er i sig selv ikke nogen herregård, og jeg vil råde dig til at lade et cylinderfirma klare ærterne. Jeg har med held brugt Slagelse Cylinderservice mange gange.

Der skal ny, ventil fjedre, og låse, idet alt er udglødet.

Når man samler et topstykke, vil man ikke kunne se, at noget er galt, og man vil næppe have mistanken, idet det er meget usædvanligt, at et styr er sat for løst i.

Hvis man skulle få en nagende mistanke, skulle det være, hvis topstykket i det hele taget bar præg af dårligt håndværk, men du beskriver det som nyt? og sikkert pænt.
Det er manden, som satte styret i, der har negligeret, at et af styrene gik løst i, da han skiftede dem. Har har vel skullet holde fyraften og gad ikke den times ekstra arbejde med et for løst styr. Måske han heller ikke kunne lide tanken om at toppen ikke længere var en gængs handelsvare, hvis man skal være meget striks.

For at være sikker på at mine antagelser er rigtige, kunne du tage topdækslet af og starte motoren uden, og så se om ikke det blæser op ved det styr.

mvh
Knud
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bladfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.