sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Discovery 200 Tdi (12-05-2007 23:06:02)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj
Halløjsa
Bare for at få sluttet denne tråd af:
Topstykket fik jeg pillet af og kunne konstatere at mit nye (1 år gammelt) blanke topstykke havde lidt ret meget overlast. Der er ret mange kratere i topstykket hvilket der ikke var da jeg leverede det til det vestsjællandske firma. Tja, det viste sig så også at der manglede roterende ventilhætter.
Jeg sendte topstykket ned til Slagelse Cylinderservice.
Det viste sig et det ikke bare var et ventilstyr der havde det skidt - det var 4. Nye ventilstyr og ventiler samt planslibning. Meget flot arbejde. Top anbefalinger til Slagelse Cylinderservice for flot arbejde og top service.
Det blev mig fortalt at en sådan kraterskade kun kan være sket ved motorstart lige efter monteringen af det nye topstykke. Indsugningsmanifolden var givet ikke blevet renset og en del skidt (metalspåner) blev suget ind i motoren og gjorde her godt og grundig skade. En sådan omgang må have støjet grimt og skidt i motoren og det har det hæderkronede vestsjællandske firma klaret ikke at fortælle mig om. Det er godt nok dårligt gjort. Far er ikke sur, far er skuffet.
Nå hvor om alting er, så er det renoverede topstykke atter på toppen af min motor og den spinner så det er en fryd og trækker ret godt igennem.
Tak for alle svarene
Martin ;-)