Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Dagens billede (10-08-2007 23:28:33)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj
Hej.

Bilen er som sagt en Land Rover FC 101 VAMPIRE (Vehicle-Army-Mobile-Position-Interferometry-Radio-Equipped)

Pyh, det er en hel spiritustest.. men den er som det rigtigt er skrevet, bygget til elektronisk krigsførsel, særligt har de kørt rundt i området omkring VestBerlin (alle vampires er venstrestyrede) og har så været med hos russerne på en hyggelig lytter?!

Der er bygget 18 stk og de har kørt alene rundt, med og uden trailer - men også kørt med følgebiler (2 stks Radiobody) og har så kunnet lave forskellige 3 punkts- og krydspejlinger. De er opbygget på Marshalls karosserifabrik (Cambridge) og jeg mødte på Billing Show 2002, manden der havde bygget dem.. han kunne oplyse mig at det nøjagtige antal Vampires var 18, hverken mere eller mindre - for han havde egenhændigt bygget dem alle sammen! Han havde en ganske interessant mappe med billeder og historie fra den gang.

Han sagde til mig at denne (dengang min) var den mest komplette Vampire, han havde set nogenisnde, efter de blev frigivet (så voksede man jo lidt) Bilen var udstyret med to sæt Clansman radioer, stort intercom til kører/observatør og radiomanden bagi og meget andet jeg aldrig fandt ud af hvad var. Det rigtigt hemmelige var selvfølgelig taget ud, men konsollerne sad tilbage, og i hans billedmappe så jeg den ægte vare.

Kassen er isoleret med jammer og radiostøjdæmpning osv og er meget smart indrettet med infrarødt lys i kassen, som den selv skifter over til fra alm. hvidt lys, netop idet døren begynder at åbne. Ganske fikst.

Der var også omskifter til infraradt forlys men de tilhørende night googles havde jeg desværre ikke.

Nåh.. men egentlig spurgte du jo bare til det på taget og om det var en benziner...

Den store antenne (der ligger løst til venstre) kan blive 21 meter høj og den anden der sidder i konsollet til højre, klar til at blive vippet til lodret, skyder 8 meter op. (der er små støtteben på siden af bilen bagpå)

Begge antenner skydes op med lufttryk (der sidder også en kompressor på en Vampire)

Motoren en den kendte benzin, alu V8 er på 3,5 L. gearkasse er 4 trins og driveline kendt fra Range rover med permanent 4wd. Tanken var på 100 liter... og kunne faktisk godt have tålt at være en kende større... se dét kan jeg huske!





Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bremseskive"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.