Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: bremse udluftning (14-01-2008 09:13:26)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj
Hej igen.

Jeg vil igen henvise til denne tråd: http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?w=103&i=51097&f=m&ex=1&s=&uid=316375200 (mit sidste link virkede vist ikke.

Mine bremse-erfaringer på min 2A:

Jeg købte 5 forskellige udluftningsdimser, den eneste der virkede købte jeg hos Bilexperten, det er en slange man sætter på reservehjulet(eller et andet hjul) forbundet med et dæksel til bremsevæske beholderen, så slipper man for at træde pedal til man får krampe. Og een person kan udlufte systemet. Ved udluftning skal man starte med det hjul der er længst væk fra pedalen, og slutte med det der er nærmest.

Problemet på min var: Den ene bremsebakke bagpå var monteret forkert, så justeringsmånen ikke kunne nå, og derfor ikke kunne justeres. Dette gav al for lang vandring og man var nødt til at pumpe en gang for at få "hård pedal". Bemærk derfor at bakkerne alle er forskellige.

Når man har udluftet sætter man en "doven dreng"(et bræt mellem sædekasse og pedal) til at holde pedalen stramt nedtrykket, derved bliver bakkerne holdt på plads mod tromlerne. Nu justerer man med justerskruerne (2 på hver hjul, på min 109" V8) "månerne" helt ud til der er modstand, og 1/16del tilbage. Så virker det.

Med andre ord, det var slet ikke udluftningen der drillede, men justering af "månerne/sneglene" (gad vide hvad de rigtigt hedder?)
Hvis du har fast pedal efter et pump eller to er det nok det der er galt. Hvis pedalen er blød og svampet er det nok udluftning.

Men et sammenklemt rør, det lyder nu heller ikke sundt..?

Jeg vil gerne hjælpe hvis...


Kasper(KBH)

109" 2A 1965 V8
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "motorblok"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.