Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: lidt RR problemer (25-01-2008 13:04:53)
Jesper Mørkhøj
Hejsa

Jo der er et typisk sted de revner og det er mellem ventilerne. Det er dog ikke nogen garanti for at topstykket er defekt ligesom at det ikke nødvendigvis er i orden hvis det ikke er revnet. Toppen kan godt være revnet inde under forkammeret der er presset i. Det har jeg selv prøvet. Hvad der så kan ses ved en trykprøvning efter den har været "udsat" for bloktætner ved jeg ikke. Det cylinderservice firma jeg bruger tester tryktester ved 6 bar og i 60 grader varmt vand i en halv time eller var det en time, det kan jeg ikke huske. Anyways så bør det give resultater. I hvert fald uden bloktætner.
Ja den olietrykskontakt er ikke så fikst placeret ligesom boltene til turbo og manifold ikke er de nemmeste at komme til. Ved oliekontakten har jeg ofret en fastnøgle og skåret den over, svejst den sammen i en vinkel på 90° og svejst en ødelagt top på i den anden ende. Så har jeg et fint værktøj til at løsne kontakten. Det fungerer fint. Den koster heldigvis ikke så meget hos Paddock.
Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle fortsætte skriveriet her, jeg nænner næsten ikke at fortælle at det er noget mere langsommeligt at samle motoren igen end at skille den ad, plus at vandmanifolden skal af igen efter den har været startet og kølet af for at efterspænde topstykkeboltene. På min, som er en 87'er, skal jeg også tage motorophængende af for at sænke motoren, ellers kan jeg ikke få spændt de inderste topbolte. Efter 1989, tror jeg det er, er torpedopladen ændret så det ikke burde være nødvendigt. Som jeg skrev så er ikke svær men omstændelig, meget omstændelig... suk!
Men det hele kan lade sig gøre, min har nu kørt 10000 km siden i den kom i drift igen i august og kører fint.

God arbejdslyst
Jesper, #7282
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "undervogn"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.