Land Rover Forum

Svar på indlægget:

4 Trinsgearkasse RRC 83 V8 (02-02-2008 14:06:47)
Claus Kongsbak Refshauge #7314, reg. mjyl
Efter en tur inde og handle skete der det ved udkørsel af parkeringspladsen, at roveren sagde nogle grimme lyde. SKRUNK. Jeg vælger på stedet at prøve at køre alle gearene igennem, men der er ikke noget unormalt at høre. HM.. Jeg kører hjem, der er intet, Men så da jeg skulle ha den ind i laden gør den samme, SKRUNK, Det lyder ikke godt, hæver bilen, tager den foreste kardan af, den var det ikke galt med, kører nu med difflock låst, uden kardan og den kører som den skal, bare med baghjulstræk alene. Så forakselen virker også som den skal. Min difflock er den type med vakumdåse, men jeg har svært ved at vurderer hvor let den skal kunne gå, nu her hvor den er skilt af fra transferboksen. Hvis jeg puster ganske let med trykluft virker den tilsyneladen godt nok, men hvor let er let. Kan det virkelig passe at gearkasse og transferbox er støbt ud i et. Jeg fandt et lille stykke metal, da jeg tog bundpladen af til transferboxen, men kan bare ikke se hvor det kommer fra. Skal jeg have en anden gearkasse og transferbox hvis det nu viser sig at det er der den er gal.
Jeg vil nu samle det hele og se om det hele ikke virker efter smørelse og gymnastik af alle dele. Min bil bliver brugt hver dag, så det burde ikke være fordi den ikke blive brugt. Har nu haft, kørt og arbejdet med bilen i over 2 år, men den her kan jeg ikke greje. Håber på lidt hjælp.

MVH Claus # 7314, reg.mjyl i syd.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "aksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.