sv: Toppaknings-skift RRC 2,5 VM diesel (19-09-2008 14:33:41)
Jesper Mørkhøj Pedersen #7282, reg. nsj
Hej Peter
Jeg er også en der har lidt erfaring med VM dieslen. Har en RRC årg. 87 med en 2,4. Jeg forstår ikke hvad du mener når du skriver at en skyllekanal er utæt, kan du uddybe? Som andre også skriver er det strækbolte og personlig ville jeg ikke genbruge dem for så meget koster de altså heller ikke og de strækker sig ret meget men jeg skal ikke gøre mig klogere end Holm og hvis han siger man kan så... Til gengæld kan jeg sige at topstykkerne ikke kan planes og på 2.5'eren er de anodiseret, hvis du planer dem forsvinder den overfladebehandling. Er en top defekt er det en ny. Jeg synes du skal bruge den nye toppakning i et stykke, den er stærkere end de gamle enkeltstyks. Hvis du gør det så husk at endepladerne ved topstykke et og fire skal bearbejdes ned til samme mål som topstykkerne, hvistnok 90 mm har ikke lige Den Store Bog ved hånden, ellers sidder klodsen som topbolten går igennem skæv og trædder ikke ordentligt.
Mvh
Jesper, uden bog men med velfungerende VM-motor... knock on wood!