Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Oplæg til debat!!! (05-02-2003 14:12:47)
Ib Krause-Kjær
Hej Mikkel,

Glimrende, at du holder gryden i kog - der er vist et par ting, der skal diskuteres...

Jeg har læst dit og en del af de øvrige indlæg skåret over samme læst, og jeg vil gerne komme med nogle betragtninger omkring mine oplevelser med DLRK:

Jeg købte min første LR midt i 80'erne. På det tidspunkt vidste jeg ikke, at der var noget, der hed DLRK. Det var noget der gik op for mig langt senere.

Men jeg blev meldt ind, og de første år lurepassede jeg en del - læste OASEN med spænding fra ende til anden. Reagerede lidt på nogle annoncer i skrotbunken osv. - kort sagt var med på en "kikker"...

Så en dag tog jeg mig sammen for at tage til et arrangement som min daværende region holdt. Fuld af gå-på-mod, forventningens glæde og lettet over at have taget mig sammen til at "springe ud" i DLRK sammenhæg, og have overvundet min generthed, mødte jeg op og prøvede at finde min regionsleder for at give mig til kende.

Jeg fandt vedkommende og præsenterede mig. Og aldrig, jeg gentager, ALDRIG har jeg fået så kold en modtagelse, ikke en gang på det lokale skattekontor - forestil Jer at man klipper bardunerne over på et gammeldags spidstelt - sådan så jeg ud bagefter, og sådan havde jeg det.

Det essentielle i det, er ikke hvem og hvilken region det var, for jeg tror egentlig ikke at vedkommende tænkte videre over sin attitude, men det så faktisk ud som om personen var fuldstændig ligeglad, og mere interesseret i at tale med sine gamle LR-venner, end at ofre 30 sek. af sit liv på et nyt medlem.

Hold da helt fast, tænkte jeg - køligheden skyldtes måske, at jeg kørte i en bil med skruefjedre eller at jeg havde eftermonteret lygtevaskere?

Nu er jeg ikke sådan at slå ud, og et par år senere røg jeg ind i en regionsledelse. Og der var jeg fast besluttet på, at sådan skulle nye/kommende medlemmer i hvert fald aldrig komme til at opleve mig optræde på en tillidspost under DLRK - nu har jeg altid levet efter devisen om at behandle andre mennesker, som jeg selv ønsker at blive behandlet; vise interesse og åbenhed, være hjælpsom, vise respekt for andres særheder og luner, så det var ikke en epokegørende beslutning for mig.

Ovenstående oplevelse er ikke enestående mht. hvordan nye medlemmer oplever at blive modtaget af de "gamle" - jeg har talt med andre, der har haft en lignende oplevelse - hvor dybt et indtryk oplevelsen gør, er selvfølgelig afhængig af den pågældendes personlighed, men et mistet medlem på den bekostning er et for meget - og hvis Dansk Land-Rover Klub skal overleve og udvikle sig, er det vigtigt at klubbens ansigt udadtil, i form af HB og regionsledelserne og i særdeleshed de "gamle" medlemmer, udviser imødekommenhed også over for nye ideer og forslag.

De "gamle" bærer et meget stort ansvar - det er dem, man lytter til og ser op til - og kan lære noget af - bl.a. fordi de kan se forskel på en sen serie II og en tidlig IIA.

Man skal være varsom med at skære alle over en kam - de fleste er sig deres ansvar bevidst, og et lavt medlemsnr. er ikke ensbetydende lav tolerancetærskel, manglende fremsynethed og inspiration. Det er indlæggene i LRF et godt bevis på, for det er heldigvis et fåtal af bidragyderne, der fremstår bedrevidende og snobbede. Og så er nogle indlæg skrevet med et glimt i øjet, hvilket den nærtagende ikke opfatter, og så har vi balladen - grænsen er hårfin.

Jeg synes ikke, at vi skal fjerne medlemsnumrene ved indlæggene - som Ballisager er inde på i et "søsterindlæg", er det en enestående mulighed for at identificere hinanden internt. Og jeg tænker da tit, at et lavt medlemsnr. = en vis erfaring, ikke nødvendigvis teknisk, men i klubregi kan man altid sætte det i relation til sit eget nr. osv.

Jeg håber, at debatten fortsætter her i LRF - jeg er sikker på, at både HB og regionsledelserne rundt omkring i landet, kan lære meget af de mange input og ideer, der er kommet frem de seneste dage - alt sammen ideer, der er med til at værne om, udvikle og vedligeholde vor fælles interesse - LR.

Med venlig og imødekommende-grænsende-til-det-sleske hilsen

Ib Krause-Kjær
Regionssekretær Reg. Østjylland

Medlemsnr. 3662
Sko nr. 46
Konto nr. 714.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "stempelring"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.