sv: sv: sv: sv: slll 88" (15-02-2009 00:04:09)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl
Det nytter ikke at ringe, da jeg har lagt nogle link til noget LaRo-nyttigt guf i forb. med din efterspørgsel ind på din e-mail. Du kan jo se dem når du får adgang igen.
Med hensyn til din gule stang;
Hvad exactly er der galt. Du skriver at den ingen funktion har.
Vil det sige at selv om du trykker den i bund, så hopper den bare tibage til sit udgangspunkt -- for så skal du tjekke om stangen i det hele taget er forbundet ordentligt til transferkassen.
Vil det sige, at du trykker den i bund - og en bliver holdt der - men der sker ikke noget. Så er der noget mere seriøst galt (jeg har ikek skilt sådan en enhed fra hinanden endnu - så det må andre bedre vide.
Ellers er rumlen:
Rød stang i forreste position = alm 2x2 træk på bag
Rød stang i midterpos = neutral
Rød stang i bageste pos = alm lav 4x4
Rød stang i forreste pos og tryk på gul = høj 4x4
-- denne position resettes til alm 2x2 træk på bag ved at trykke rød stang fra forreste pos til midterpos (neutral) og så frem i forreste igen
-- så skulle den gule stang hoppe tilbage til sit udgangspunkt (op) - og så er du igen i alm 2x2 med træk på bag.
--
Skulle det ske at du knækker en stikaksel (på bagaksel selvfølgelig) under kørselen så kan du humpe hjem ved at trykke den gule stang i bund (så trækker du nemlig på forreste aksel). Max 60km/h (du vil med jævne mellemrum opleve at der kommer en HAK-lyd fra forreste diff under hjemhumperiet - det betyder i det her tilfælde intet.
At du har knækket en stikaksel kan du hurtigt afgøre ved at bilen ikke vil trække i alm 2x2 - men godt vil trække på foraksel ved indkobling af 4x4 (høj eller lav). Så ved du at det er sikakselen det er galt med og højst sandsynligt vil det vise sig at være den korte af dem, da den er stivere idet og ikke så godt kan tage hurtige vridninger af akselen.
--
Bare lidt nyttig info til fremtiden
Hilsen
Stefan