sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: lapning af dæk (16-02-2009 10:34:10)
Kim Horsevad
En kommentar til Thorstein:
At de tyske politifolk i dit beskrevne eksempel ved en almindelig udvendig visuel inspektion af dækket kunne erkende at det var lappet uautoriseret bekræfter jo netop at reparationen var foretaget fagligt uhensigtsmæssigt.
Et helt andet spørgsmål er hvorfor reservehjulet ikke havde samme hastighedsmærkning som resten af dækkene... Det forekommer lidt uhensigtsmæssigt.
Jeg bruger også - en gang i mellem, og som nødløsninger - de små propper man sætter i fra udvendig side. Når denne er sat på plads, skåret til og har fået tilstrækkelig tid til at forbinde sig til dækkets materiale kan du ikke med almindelig visuel inspektion umiddelbart erkende reparationen - og da slet ikke i mørke som i det beskrevne eksempel.
Jeg kan i øvrigt bemærke at jeg aldrig har mødt nogen form for uhensigtsmæssig opførsel fra et dæk efter en sådan reparation. Derimod kan visse af de nødløsninger der bruges i forbindelse med traktorer være lidt "alternative". Eksempelvis selvskærende skruer og loctite 5923....
//Kim Horsevad