Kære Hans Kristian.
Jeg synes faktisk, det er flot klaret, at vi skal helt her hen til, før det argument kommer :-)
Men ved du hvad. Da jeg købte min bil, betalte jeg aflad til staten for de hvide plader i et omfang, du og enhver anden varebils-ejer kan betale forhøjet vægt-/ejerafgift og evt. privatbenyttelsesafgift for i rigtig mange år. En valgmulighed du i øvrigt også - rent principielt - har, hvis du ikke har lyst til at betale de forhøjede afgifter. Endda er hele denne problematik næppe noget, der får prisen for afladet til at stige. Det bliver vel snarere billigere. For fører de øgede afgifter til flere LR-hvidplade-biler, må det alt andet lige føre til lavere hvidplade-priser. Sådan siger min lærebog i hvert fald. Øget udbud = lavere priser.
Hvad jeg skrev om medarbejderobligationer, må du i øvrigt have misforstået. Min pointe var først og fremmest at illustrere, at der er mange områder, man kan rammes på rent skatte- og afgiftsmæssigt, som man ikke nødvendigvis lige havde forestillet sig, da man traf væsentlige privatøkonomiske dispositioner. For nogle på området for vægt- og ejerafgift m.m., for andre på områder som i mit tilfælde. Dernæst var min pointe faktisk også at illustrere, at man godt kan være positiv overfor noget, der ikke nødvendigvis - på den korte distance - er positivt for én selv.
Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
PS: Mon ikke det går at linke lige præcis én som dig til et andet forum, der også har (omend andre) særinteresser. Jeg kan se, vi deler i hvert fald mindst én interesse mere end vores LR ;-)
http://www.citybugowners.dk