Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Samarbejde med LRD ?! Del 1.... (10-03-2003 18:49:52)
pdk
"Spørgsmålet er blot om VI synes DE støtter os nok".?!?! Jamen hvor får Hartleys ord om Velkommen til børnehaven dog relevans. Sætningen lyder som en møg-forkælet unge der piver over at han kun får 1000 kr i lommepenge om måneden.

Har du slet ikke begreb om hvad sponsering går ud på ? Sponsering er et SAMARBEJDE. Man yder som producent/forhandler noget ene og alene med det formål at få noget igen. Hvad enten det så er forøget indtjening, positiv (sponsor)omtale eller kundeloyalitet.

Når man som sponsor - og i det her tilfælde også importør - ser uforskammede, navlepillende enkeltmedlemmer sidde, fuldstændig ublut og fuldstændig uden situationsfornemmelse eller tanke for følgerne, og brokke sig offentligt over at "jeg vandt noget usælgeligt krims-krams som to GAMLE Range Rover modeller og to 50-års jubilæums nøgleringe" - ja, så kan jeg sgu kun have forståelse for hvis importøren bliver træt af at støtte en så uprofessionel klub.

Klubben er måske ikke uprofessionel, men det er desværre det omdømme, du som enkeltmedlem, hurtigt kan give en klub. Og det er jo synd og skam, for så kæmper bestyrelsen og andre der vil klubben det godt jo en kamp mod vindmøller.

Desuden er der vel ikke pålæg om at man SKAL modtage sine præmier. Og vel slet ikke når man ellers er så heldig at man vinder 2x2 ens ting? Så vidt jeg er orienteret ER det tilladt at sige "Nej tak, sådan en har jeg ikke noget at bruge til / har jeg allerede. Lad præmien gå videre til en der kan få mere glæde af den". Men det gælder måske om at rage så meget til sig som muligt ? Så er der jo også desto mere at brokke sig over bagefter..

Jeg undrer mig også over udsagnet "de må levere noget ordentligt i samarbejde med arrangørens ønsker".
Igen her må jeg påpege at sponsering kun sjældent er at sammenligne med en gavebod... Også her er det vel dig som arrangør tilladt at takke nej til sponsorstøtten. Og hvis du har haft så store problemer med importøren som du beskriver, kan jeg ikke forstå at du ikke valgte en anden sponsor ? De står tilsyneladende i kø siden du omtaler dem på den måde ?

Selv om vi alle; os 'enkeltmedlemmer', HB, regionsledelser og importøren er glødende LR-entusiaster i forskellige grader, må man jo huske på at der er en væsentlig forskel på import og hobbyklub. En importør (det være sig af et hvilket som helst produkt) skal tjene penge til at betale egen + forhandlernes løn, husleje, markedsføring, garantireparationer, kundepleje og endelig sponsorstøtte. Det er jo desværre sjældent der kommer en mand med en papkasse med penge i den virkelige verden. Det sker nok kun inden for politik..

Hobbyklubben derimod forsøger naturligt nok at pleje en hobby så billigt som muligt. Men klubben skal også huske at den er afhængig af at importøren sælger biler og produkter. Uden importør, ingen klub. Der kører omkring 5.000 indregistrerede Land Rovere rundt i Danmark og det er altså kun 2.000 af dem der kommer i Dansk Land Rover Klub (og det tal er jo også mindre i virkeligheden da mange medlemmer kun er med pga forsikringen).
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bagklap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.