sv: sv: sv: sv: Lambda / Oxygen Bank på RR P38 (15-12-2009 23:21:44)
Andreas Grønbjerg #8107, reg. øsj
Hej Ole
Jeg fik aldrig besvaret tråden, men bedre sent end aldrig.
Jeg takker for dine gode råd.
Jeg skilte stikene til lambda'erne af og rensede dem med kontaktrens, den i højre side var temmelig smurt ind i olierester osv. men var faktisk pæn indeni da den så vidt jeg kan se har en lille gummiring i multistikket, og det hjalp da heller ikke.
jeg prøvede derefter at bytte rundt på de to lambda'er hvilket gjorde at problemet flyttede sig til den anden "bank" når jeg udlæste OBD'en... jeg hoppede fluks på Ebay og fandt et sted hvor jeg kunne få en sprit ny Lambda til lige under 500kr, hvilket sparede mig for ca. en 1100-1200kr iflg. danske priser.
Da den kom frem viste det sig dog at den (så vidt jeg lige kan komme frem til) passede til årg. 99 og frem, og jeg har en 96'er. Jeg har aldrig været bange for at lufte loddekolben, og kunne nok bare klippe multistikket fra den gamle Lambda, men jeg købte een ny Lambda fra et Jaguar site i England der havde den rigtige, den er nu monteret, og OBD'en brokker sig ikke mere, og det gjorde synsmanden heller ikke.
Jeg kan faktisk også mærke at den flytter sig lidt hurtigere hvis man trykker lidt til speederen.
Men jeg fik altså ikke brug for dine cowboy tricks, men takker alligevel for dem.
Bedste LR hilsner
Andreas