116744:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Disco 2 vs. Defender (13-11-2011 19:46:06) (svar på
116707)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 80.165.164.98)
Hej Verner.
Jeg ved ikke hvilke løb du referer til, når du nævner at 100" bliver kørt agter ud ??
Til Landsarrangementet i jeres region, vandt et hold stenen, på trods af at 3 ud af 5 biler Havde en akselafstand på netop 100".
Den Tomcat, som var trækplaster til samme arrangement, som blev præsenteret som det ypperste inden for Land Rover teknologi er bygget på en 100" ramme.
Når vi afvikler Tirsbæk Trophy, på Tirsbæk gods, er jeg aldrig faldet over de spor, der er bygget til de nye biler. Til gengæld er alle biler blevet udfordret ud over hvad man møder ved andre arrangementer jeg har deltaget i, i Danmark.
Og her viser det sig gang på gang, at til nogle spor er 90" at foretrække, og til andre er 110" for lidt.
At generalisere, og sige at en 90" eller sågar en 88" er det bedste, er helt ude i skoven (Ordspil).
Har set en Range Rover Sport, med en nybegynder ved rattet, køre et mudderspor, hvor vi måtte spille en 90" hele vejen igennem.
At det koster en formue at køre til mærkeværksted gælder ikke kun nye biler. Prøv at tage en serie 3 til et hvilket som helst autoriseret eller uautoriseret værksted. Så løber det også hurtigt op, med en timeløn på +500,-
Hvis ikke man kan selv, så koster det at have bil. Ny som gammel.
Hvis ens tekniske evner kun rækker til at stille tænding med platiner, behøver man jo ikke se skævt til dem der har købt en hawkey og selv piller ved sin Freeland II ;-)
Som andre også nævner, så handler det om at finde den bil der siger en selv mest, og bruge den til det man tænder på.
Om det så er en 88" der bruges til greenlaning, eller en 130" der bruges til at fragte værktøj i, det er vel ikke det man skal måles på ??
Med de bedste hensigter..
1270
Paw
Som både trives i mudder til over (tag)lygterne i 100", med hele familien, og på en grøn vej i 110"....