118124:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Webasto airtop (16-12-2011 21:26:40) (svar på
118099)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (
ip-adr: 95.154.7.7)
Mht bilens varmeapparat, så find lige ud af, om matricen er tæt og fuldt med snavs. Det blokkerer for varmen. Samtidig se efter, om selve defrosterhuset er tæt og der ikke suser luft ud i samlingerne. Her et eksempel på, hvor en defroster ikke blæste for megen luft ind i kabinen, men da et hul i kassen blev fundet og tætnet, var der fuld blæs på igen!
Din Eberspächer burde kunne holde maskinen så varm, at du ikke behøver en tyndere motorolie. Jeg ville være lidt mere obs på akslerne.
Hvis du skulle sidde fast i sneen, er det en god idé, at du bliver set af sneploven eller andre trafikanter. Derfor måske fire par LED-lamper monteret på tagbagagebæreren ? To frem, to på hver side og to bag ? Med seperat tænd/sluk! Samtidig en campbelysning!
Vintertøj med refleksmateriale ikke at forglemme, når du skal stå ud i trafikken!
Jeg har altid en 12 v elkedel med i bilen, så jeg under kørslen kan koge vand til varme drikke/suppe/pastaretter. Ja, jeg er et dovent menneske, men jeg skal ikke bøvle med spritkoger/gasblus hver gang, der blot skal varmes lidt. COBB-grillen er til de større måltider ( og må kun bruges i det frie!)
Ud fra dine diverse svar kan jeg læse, at du har godt styr på, hvad der skal til...
God tur!