Verner, hvad mener du med at jeg vrøvler?
Simon skriver "..samtidig er min batterispænding kun ca 10,5 volt målt på batteri med alt i el dele slået til , og ca 12,5 - 13 ved ubelastet batteri men motor startet.." og det læser jeg som at
1) Motor startet, med forbrug: 10,5 V
2) Motor startet, uden forbrug: 12,5 V
Nu hvor der er kommet lidt flere facts på bordet, kan jeg forstå at 1) var med motor stoppet. Men det fremgik ærligt talt ikke tydeligt af teksten. En måling med motor stoppet med forbrug havde jo sagt en del om batteriets tilstand.
Anyway, Simon, den originale workshop manual til det elektriske har jeg lagt på
www.kuririn.dk/rr/rrm_Electrical.pdfDer er både diagram og fejlsøgning. Diagram og forklaring er side 73 til 76 i pdf´en. Fuellampen (147) har konstant plus, og får stel gennem tanksensoren (50/51). Det hele kompliceres lidt af (145) "Multi-function unit and binnacle" som indeholder et logisk kredsløb, der åbenbart bestemmer ved hvilken værdi på flyderen, at lampen skal tænde. Denne enhed indeholder også kredsøb til pæresvigtkontrol, altså at alle kontrollamper tændes 10 sek. når tænding slås på. Dette diagram er fra nov. 1990, men på min 1990´er er det enten udeladt eller pillet fra, for min bil har ikke denne funktion.
Hvis du finder frem til at det er tankføleren der er gået, eller et problem med elektronikken, kan du jo vælge at pille pæren ud, hvis du ikke har mod på at skille det hele ad. På min RR er der til ca. 70 km tilbage når "stresslampen" lyser, det kan man jo strengt taget ligeså godt (eller dårligt..) se på viserinstrumentet. Med en tørstig V8´er ombord er hovedreglen jo at fylde på, hvergang man ser en tankstation, ihvertfald hvis man er lidt ude på landet...
Held og lykke med fejlsøgningen.