tilbage

Land Rover Forum  

Index
129496: afmelding/syn (04-01-2013 00:12:52)
lars beck jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.26.89)
Mjellow

Jeg er kommet i den kedelige situation, at jeg skal til at pendle og jeg har ganske simpelt ikke råd til at gøre dette i min dejlige k....magnet af en landrover 90'er :-).

MEN sælge den vil jeg ikke!!!

Jeg har dog pt ikke råd til at have den tilmeldt og på plader (fruen har jo også en bil). Tre biler er lige i overkanten.

jeg har pladsen til at opmagasinere den i min hal, indtil jeg er færdig med pendleriet, og i den forbindelse vil jeg gerne vide, om der er noget jeg skal være særlig opmærksom på!!??

Hvis jeg nu syner den inden jeg afmelder den - kan jeg så bare tilmelde den igen inden for de to år, og uden videre sætte plader på uden omsyn?

Vil bilen tage skade af at stå opmagasineret? Vi har 15 tdr land omkring vores landsted, hvor den kan få motion og massage. Skal man eventuel starte motoren og lade den stå i tomgang så den bliver rigtig godt varm for at holde motoren ved lige?


Håber ikke det er helt umuligt, da jeg så gerne vil beholde den...

Mvh.

Lars Beck Jense (medlem 8889 nordjylland)
Index
129498: sv: afmelding/syn (04-01-2013 06:09:33) (svar på 129496)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.252)
Hvis bilen synes inden du afmelder den, så kan den stå i 18 mdr før den skal synes igen ved genindregistrering - HUSK en stilstandsforsikring...

Tag batterikablerne af og lad bilen blot stå, gerne opklodset, så dækkene ikke bliver 'urunde'.

Det er mere skadeligt, at starte bilen en gang i mellem end blot lade den stå, og tomgangskørsel er gift for maskinen.

Der er kommet nye afregningssatser for kørsel i egen bil.
Index
129517: sv: sv: afmelding/syn (04-01-2013 16:29:53) (svar på 129498)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.244.224)
Spurgte en synsmand sidste år mht. at hente plader igen efter afmelding, han sagde 12mdr. men det kan jo være ændret. Bedst at undersøge; erfaringsmæssigt går synsfættere mere til vaflerne ved registreringssyn end periodesyn. Er dog enig med Paul; at tomgangskørsel bør undgåes; olietryk kommer ikke op til max og motor bliver ikke driftsvarm. Skift motorolie og filter før afmelding og kør en rundstrækning på marken en gang i mellem, gerne i lavgear, så motor får omdrejninger og bliver varmet igennem. Er undervognen meget mudret, bør den højtrykspules, dog ikke hedtvands, da det afrenser evt. undervognsbehandling.
Index
129518: sv: sv: sv: afmelding/syn (04-01-2013 16:36:27) (svar på 129517)
Donderboss jan (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.44.134.34)
Jeg er også ganske sikker på at synsmanden udtalte at den skulle på plader igen inden 12 måneder