tilbage

Land Rover Forum  

Index
135183: Overtryk i V8'er (20-07-2013 11:07:02)
Lars Hermansen #3160, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 62.44.135.80)
Jeg har lige samlet min 90" V8'er fra 1986 og den kører fint og spildte til at starte med ingen olie. Men så skulle jeg køre min hestetrailer hjem fra Langeland til Odense og på vejen op ad en bakke på motorvejen kom der pludselig grå røg ud af udstødningen og der lugtede fælt af brændt olie i kabinen. Da jeg kom hjem var undervognen smurt ind i olie og den spildte fra koblingshuset.

Jeg går ud fra at der er problemer med krumtapsudluftningen og har undersøgt de to sier der sidder mellem topdækslerne og karburatoren. Den ene kan der sive luft igennem, den anden var helt stoppet. Jeg har renset begge med petroleum, så nu kan der sive luft igennem, men der er ikke fri gennemgang. Olien kommer stadig ud gennem koblingshuset, men den ryger ikke gråt længere. Jeg kan se at der er en slange der går fra krumtaphuset og op i luftfilteret. Skal der også renses noget på denne?

Jeg har jo nok ødelagt pakdåsen bag ved koblingen, men håber stadig at tilstrækkelig udluftning kan afhjælpe det værste oliespild, så jeg har brug for jeres erfaringer og gode råd mht. dette problem.

Mvh. Lars Hermansen
Index
135184: sv: Overtryk i V8´er (20-07-2013 11:23:55) (svar på 135183)
Leif Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.103.252.231)
hvad med udluftningen der sidder i v et
Index
135189: sv: Overtryk i V8´er (20-07-2013 21:22:12) (svar på 135183)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.251)
Hej Lars
Med risiko for at ødelægge dit sommerhumør, så er ingen genvej. Pakdåsen skal skiftes før det nytter noget. Uanset hvor mange udluftninger du laver, så er der tryk på dernede

Mlrh Claus

Index
135199: sv: sv: Overtryk i V8´er (21-07-2013 12:59:53) (svar på 135189)
leif jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.103.252.231)
Er du sikker på at det kommer inde fra koblingshuset og at det ikke kommer fra den udluftning der sidder lige over koblingshuset bag ved v et. Har kørt land rover v8 i 18 år og har kun oplevet en bil hvor der kom olie ind i koblinghuset i sådan en mængde at det løb ud og der havde jeg samtidig fået ødelagt koblingen pga. olien, tilgengæld er det tit set at den slange der går fra v et op til luftfilter falder af, mangler eller mørnet.

Og der var/ er ikke tale om at lave nye udluftninger, men tale om en der er fra fabrikken, i det første indlæg nævnes kun de to der sidder i ventildækslerne så det er vel tænkeligt at man har "glemt" den tredje.

Der er ingen grund til at male fanden på væggen før man er sikker på at det er der fejlen er!

Mange sommer hilsner leif
Index
135200: sv: sv: sv: Overtryk i V8´er (21-07-2013 13:15:01) (svar på 135199)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.208.212)
Ingen grund at hidkalde fanden langvejs fra, blot for at kunne jage ham porten, nej. Aftag de to 12-14mm. slanger med flametrap-potten og blænd studsen på karburatoren af. Se så om ændring og overtryk kommer den vej ud. Kunne være et ell. flere stempler der er gået. Kommer der voldsom "vind" og olietåge op af oliepåfyldningsdækslet med motor igang og driftsvarm skal der noget radikalt sættes i værk.
Index
135209: sv: sv: sv: sv: Overtryk i V8´er (21-07-2013 23:22:19) (svar på 135200)
Lars Hermansen #3160, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.101.214.151)
Tak for de gode råd.

Jeg har checket ånderøret midt i V'et og der er fin gennemgang. Jeg har også brændt de to små potter rene så der nu er frit udluftning fra topdækslerne til karburatorne.

Jeg har ikke checket om olien kommer fra toppen eller bunden, eller om der er overtryk på påfyldningshullet endnu. Vender tilbage når det er checket.

Mvh. Lars