Min Defender har stået stille i 5 år efter jeg kørte i 90" hullet i Seest uden snorkel, men nu skal den igang igen! Jeg har fået repereret min krumtap og fået overstørrelse lejepander, men da jeg ikke har fået olieret min krumtap ordentligt inden den skal i maskinen er der lidt pletrust. Jeg går ikke ud fra at der på nogle måde må være kratere/huller i krumtappen, selvom de er nogle få på ca. 0.1 - 0.3 mm.?
Hvis jeg skal have en ny er jeg i tvivl om et par ting.
1: Er det den samme som sidder i Discovery 200 Tdi, Defener 2,5 N/A og Defender 2,5 TD. Det ser lidt sådan ud når jeg skal bestille en nemlig. Finder umiddelbart frem til Part Number ERR1181.
2: Er en Britpart krumtap god nok eller skal den være original. Håber nogle har erfaringer med Britpart krumtap da den er meget billigere.
3: Kan den gamle evt. bruges...?
Vh. Anders (der i lang tid kun har kørt LR på passagersædet:-/