150932:
sv: sv: sv: Læk baghjul på 90" med tromler (14-09-2015 21:31:22) (svar på
150929)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 87.63.237.146)
Hej Thomas,
har netop været samme proces igennem på min RRC... det vil sige, jeg kunne ikke umiddelbart se at banjobolten med tilhørende slange var stoppet, så jeg fik "lige" skiftet gummipakningen ved kardanakslen først (det nemlig var her, min bil smed olien). Men det hjalp så ikke, og efter at have skruet banjobolten HELT af, kunne jeg konstatere at den var fuldstændig stoppet af rust. Det rigtige "workmanship" havde selvfølgelig været at købe en ny banjobolt, men denne søndag borede jeg forsigtigt med et 4 mm bor fra begge sider, så der var godt hul igennem, derefter blæste spåner ud med trykluft. Ingen oliespild siden. Som en bonus kan jeg så glæde mig over, at jeg nok ikke behøver at skifte gummipakning de næste 200.000 km eller deromkring....
Bremser: Check at der ikke er kommet gearolie på dine bremsedele. Ser de fedtede ud/lugter af svovl (gearolie), så nye klodser + affedt skiver/tromle med bremserens (brake clean). Bemærk, at man ikke må bruge terpentin/benzin eller andre petroleumsbaserede produkter til bremsedele, eller genbruge klodser der har været fedtede, men det vidste du sikkert godt...
Pakningerne er lavet af oliebestandigt gummi, så ingen problemer der.