tilbage

Land Rover Forum  

Index
26606: Oliespild fra V8 karburator..? (23-08-2005 12:37:49)
Tony Albers #4243 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 15.203.169.126)
Sært problem,

På grund af utæthed har jeg skiftet begge pakninger under ventildækslerne(der hvor vippetøjet sidder). Igår bemærkede jeg et kraftigt oliespild på jorden hvor jeg havde været parkeret i 8 timer. Der var en pøl ca. 30 cm i diameter. Ved nærmere undersøgelse fandt jeg en løs slange der går fra bagenden af motoren gennem en lille dåse til luftfilterkassen -den satte jeg på plads. Her til morgen begyndte den pludselig at ryge hvidt, og da jeg kiggede under bilen løb olien stadig ned af blokken og dryppede på jorden og udstødningen. Ved undersøgelse af luftfilterkassen kunne jeg se at den var meget olie i den, der var røget med ind i motoren(deraf den hvide røg). Jeg kontrollerede begge ventildæksler, synlige slanger og pakninger, men kan ikke finde utætheder. Der er olie overalt i "dalen" under karburatorerne. Den puster lidt op af udluftningshullerne i ventildækslerne, men ikke voldsomt meget. Olien i luftindtaget kommer sandsynligvis fra slangen bag på motoren, men der kommer ikke noget ud hvis jeg piller den af. Måske skal der belastning på motoren.

Er der andre der har set det her før, og findes der en umiddelbar løsning?

Mvh Tony
Index
26626: sv: Oliespild fra V8 karburator..? (24-08-2005 09:45:16) (svar på 26606)
Tony (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 15.203.169.125)
Aha! Det var flammeskjoldene mellem ventildæksler og karburatorer der var stoppet til. Det gav så meget overtryk i motoren at olien blev presset op gennem udluftningen af knastakselhuset. De blev skiftet, og motoren gå nu endnu bedre -det kostede dog et par luftfiltre.

/tony