Hej Jakob
Dine fortolkninger med hensyn til hvorfor man skal have hvidt og blåt kvalifikationsbevis for at køre bus "i ikke konssioneret rute" (bybusser o.lign.)og hvorfor der er en 50 km grænse må stå helt på din egen regning.
Der hvor jeg kommer fra kalder vi det "skurvognssnak"
Hvis man ønsker at kende de rigtige årsager og baggrunden herfor, kan de bl.a. findes på færdelsstyrelsens hjemmeside
www.fstyr.dk og på Landtransportskolens hjemmeside.
Man kan også søge emnet her i debatforum og så dukker der rigtig mange kvalificerede svar op.
Iøvrigt er jeg da enig med dig i, at reglerne er noget bøvlede, men som en højtstående embedsmand i færdselsstyrelsen svarede på spørgsmålet om de skrappe regler: "Nu er der jo meget få ting i verden der er gratis....når man som privat person vil udnytte de regler og afgiftslettelser der er rettet mod erhvervslivet (lav registreringsafgift og lav vægtafgift), skal man selvfølgelig også opfylde de samme krav"
tja-bum-bum ..Det havde jeg sq svært ved at modargumentere ;)
mvh
Claus